VFU Måndag

Hemkommen från första VFU dagen. En lugn start då jag fick sluta redan klockan två. Jag hade rejäl ångest imorse då jag sovit riktigt dåligt i natt. Vänt och vridigt mig och vaknade klockan 4 av att jag kallsvettadet nåt så in i norden. Jag var tvungen att ta bort underlakanet då det var helt dyngsurt. Vaknade 6.25 det vill säga 5 minuter innan klockan ringde och kände att illamåendet från igår var borta och passade på att hoppa in i duschen och duscha bort nattens svett. När det var dags att äta frukost kände jag hur illamåendet kom igen. Inte alls sugen på någon mat. Konstigt då jag inte ätit något sen igår frukost på jobb. Men för sakens skull och för att jag skulle klara av hela dagen på praktiken tvingade jag i mig en lingongrova skiva.

Ångesten för praktik veckan  var större än någonsin när jag satte mig i bilen för att köra till Bromölla. I bilen kände jag mig mest tom och kunde inte fatta hur jag skulle överleva dagen. När jag öppnade dörren till förskolan var det att klistra på fejk-smilet och låtsa att humöret var toppen. Men på något sätt förändrade sig fejk-smilet till ett riktigt smile. Barnen gav mig någon sorts energi och det var så härligt att vara bland dem. Hela dagen har gått otroligt fort och vi har redan börjat med våra vatten experiment. Vi kom in på ärtor och ärtskidor då vi pratade om flyta / sjunka  och läste en saga om myror som bygde båtar av ärtskidor. Så imorgon fortsätter vi med att titta på ärtskidorna och vi ska även plantera ärtor för att se vad som händer. Det är så fantastiskt med barn och deras idéer och tankar. Jag hade inte alls planerat att vi skulle odla och plantera tillsammans men då de blev så faschinerade av de här myrorna som byggde båtar beslöt jag mig för att ändra om lite i min planering.


Nu är jag hemma och både ångest och illamående är tillbaka. Det är nästan så jag vill att det ska bli morgon igen så jag kan få åka till de små underbara glädjespridarna. Men bara nästan.. =) För vila behöver jag också. Är dödstrött. Men vila får jag göra ikväll. Nu ska jag göra vid köttfärsen som står här och tittar på mig och förhoppningsvis få ner någon tugga. Måste få i mig lite energi då det är dags för monsterpasset skivstång/kondition med Fidde klockan 17.30. Urh! Orkar egentligen inte men man måste hålla igång. Extra viktigt nu till beach-09 och när man är singel. Ingen som vill ha en tjockis ju.. :-) Eller skit i andra. Tränar gör jag faktiskt för mig egen skull.

Men vi hörs väl mañana antar jag. Puss o puss

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur mår du idag? Sovit något inatt? Puss

2009-05-05 @ 10:31:05
URL: http://johannagrondahl.blogg.se/

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0