Hälsosam och frisk!

Här går veckan sin gilla gång och dagarna på praktiken springer all världens väg. Trivs väldigt bra med barnen och vissa av personalen (tråkigt nog inte de på min avdelning). Min handledare är en Gestaaaapo!! Wraah, vad hård hon är. Hon vill ha skriftlig planering på ALLT jag gör. Orkar snart inte göra mer då hon är framme och gnyr om en planering med de 3 didaktiska frågorna vad, hur och varför. VAD- ska eleverna lära, HUR ska du gå tillväga och VARFÖR ska du göra det (koppla till läroplanen). Blääh.. Det här kan man efter 6 terminer! Jag hade med all glädje satt mig ner innan och efter mina aktiviteter och förklarat vad jag vil att barnen ska lära, hur jag ska gå tillväga och varför jag ska göra det och diskuterat mål och syfte med henne men NEEEJ, skriftligt ska det va. Att hon sen hon klagade på min första planering jag gjorde och att hon inte tyckte att jag skrivit punkterna under rätt punkt gjorde inte saken bättre. INGEN har någonsin under mina 6 terminer på lärarutbildningen någonsin klagat innan så hon kan ta sin *** och stoppa upp den någonstans. Jag har INGEN aning om hur hon ska kunna bedöma mig. Jag är bara där en vecka och hon är där bara måndag och onsdag. Tisdag, torsdag och fredag skulle hon iväg på annat. Stabilt. Hmmm.. Så hon kan som sagt ta sin "noggranna ASS" och stoppa upp... Känns inte som om jag kommer få en rättvis bedömning men om hon skriver något som helt negativt i min utvärdering ska hon få med mig att göra.

Om ni undrar hur det är med P har jag INGEN aning. Vi har inte hörts sen i fredags. Idag känns allt väldigt okej. Har tänkt förvånansvärt lite på honom. Det jag nu mest tänker är om jag bara ska låta det rinna ut i sanden eller om jag ska skicka det där smset som ligger i utkorgen. För er som inte vet vad där står så står där lite om att (på ett mycket vänligt  och vänskapligt sätt) om att det som känns bäst för mig är att sluta träffa honom och att jag inte nöjer mig med att vara "bakisunderhållning". Osv osv... O ena sidan känns det lite halvtöntigt att skicka det så här lång tid efter det vi hörts för sista gången. Men o andra sidan vill jag verkligen att han ska veta vad jag känner och inte slippa undan så himla lätt. Och det känns mer som en riktigt avslut om jag avslutar det "på riktigt" istället för att låta det rinna ut i sanden. Vad tycker ni?

Men som sagt. Mycket bättre idag och det blir nog lite berg och dalbane de närmsta veckorna men det har jag ju varit med om förr så det kan jag ta. Aptiten har kommit tillbaka och idag lunch kände jag mig hungrig för första gången på 4 dagar. Så när jag kom hem från praktiken käkade jag det köttfärsen jag gjorde vid igår men helt omöjligt kunde få ner. Liiiiiiiiiiiiite synd då jag hoppats på samma viktnedgång på 10 kg som när Richard gjorde slut med mig ;-) Men men.. Nej men det e klart bättre att vara hälsosam och frisk!

Kommentarer
Postat av: Tutan

Gums tycker du ska ringa o göra slut istället, även om det e smidigare med sms kanske.. O sen tycker jag att du ska komma hem till mig på fredag o dricka ett glas vin eller sju =)

2009-05-05 @ 20:58:07
Postat av: Frida

Du ska göra vad som känns bäst för dig och inte vad andra tycker, annars ångrar du dig. Skit i om det känns töntigt att skicka smset, då får det vara det. Ibland behöver man bara få ut vissa saker så att man kan stänga det kapitlet och gå vidare. Så jag tycker du ska skicka det så att han får veta vad du känner. Men som sagt, upp till dig och tänk igenom vad som känns rätt. Puuusss o kraaaam vi ses på stan :P

2009-05-05 @ 21:23:53
Postat av: Frida

Du ska göra vad som känns bäst för dig och inte vad andra tycker, annars ångrar du dig. Skit i om det känns töntigt att skicka smset, då får det vara det. Ibland behöver man bara få ut vissa saker så att man kan stänga det kapitlet och gå vidare. Så jag tycker du ska skicka det så att han får veta vad du känner. Men som sagt, upp till dig och tänk igenom vad som känns rätt. Puuusss o kraaaam vi ses på stan :P

2009-05-05 @ 21:25:21
Postat av: Frida

Du ska göra vad som känns bäst för dig och inte vad andra tycker, annars ångrar du dig. Skit i om det känns töntigt att skicka smset, då får det vara det. Ibland behöver man bara få ut vissa saker så att man kan stänga det kapitlet och gå vidare. Så jag tycker du ska skicka det så att han får veta vad du känner. Men som sagt, upp till dig och tänk igenom vad som känns rätt. Puuusss o kraaaam vi ses på stan :P

2009-05-05 @ 21:27:24
Postat av: Frida

Oj...min dator visade error och sa att dem ej skickades hahaha dope!!!

2009-05-05 @ 21:48:04
Postat av: Lisan

Frida ville verkligen få fram sitt budskap... 3 inlägg med samma innehåll :P Å jag tycker du ska skicka det, för då har du iaf gjort en sista ansträngning! Svarar han inte, så vet du var han står och då kan du gå vidare och slippa tänka: "tänk om"... :)

2009-05-05 @ 21:50:45
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva
Postat av: Anna

Bra Frida som skickar tre gånger i fall i fall ;-)



Tutan. Jo jag vet att det är absolut bäst att ringa men då vi inte haft ett prata i telefon förhållande och mest hörts per sms känns det mer naturligt att avsluta det per sms. Och göra slut ska jag ju inte. Vi är inte tillsammans, remember ;-) Vin låter väääldigt lockande men då jag börjar 9 på lördag vet jag intte. Jag hör av mig på fredag när jag kommer hem från praktiken och ser hur trött/pigg jag är. PUSS

2009-05-05 @ 21:56:59
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Såg inte din kommentar förrän jag loggade in på blogg.se. De uppdateras segt. Men jag gör nog som du säger. Jag är en typisk "tänk om" människa och det finns risk att jag skulle kunna bli galen om jag inte gör det.

2009-05-05 @ 22:04:00
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0