Ut i skogen ska vi gå!

För att bara kommentera lite snabbt era kommentarer på att klippa av mitt hår så vill jag bara säga att jag har bestämt mig nu. Det blir kort. Himla fräscht.

Hemkommen från skogen nu i alla fall. Förmiddagen var väldigt trevlig då vi hittade på en massa skoj och skapande som att göra våra egna fågelbo, insekter, dikter mm mm. Vi fick även tilldelad vars en lek att ha ansvar för och leda de andra igenom. Efter lunch blev det tråkigare då det var mycket teoretiskt och prat om Linné och kulturarv. Vi tittade på våra kära blommor med växtfamiljer och samlade även på oss olika sorters mossa. Visste ni att det finns HUR många olika sorts mossor som  helst! På 5 minuter hittade vi 7 olika sorter och då var det visst ett torftigt område. Intressant va? ;-)

Nu är man ganska så slut. Blir förmodligen grillning med Mia, Sebastian och John ikväll. Förmodligen säger jag då jag och Mia bestämde att vi skulle höras senare och att jag inte riktigt vet om det är fler som ska vara med.

Lite bilder från dagen kommer här:

Sådääääär motiverad inför skogspromenaden



Gräshoppa och spindel


Myra och trollslända


Fågelbo



Promenix!



På vägen hittade vi något spännande kan ni tro!............ En TALGOXE!!!! (En fågel för er som inte vet ;-) )





Kommentarer
Postat av: Lisan

Ja, det var nog verkligen något med dagen igår!! Jag mår iaf bättre idag och det hoppas jag du oxå gör!!! Love

2009-05-19 @ 18:31:22
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva
Postat av: Lisan

Hehe... ja, jag tittar in där någon gång då o då! Han har en hel del bra citat faktiskt ;)

2009-05-19 @ 22:30:16
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva
Postat av: Lisan

Okej, jag testar att skicka det en gång till... Funkar det inte nu, så skiter jag i det :P ---> Hehe... ja, jag tittar in där någon gång då o då! Han har en hel del bra citat faktiskt ;)

2009-05-19 @ 22:31:45
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0