Min korta karriär som reseledare

Jodå så att. Så är det. Jag har minsann varit reseledare på Gran Kanaria. Flygplats guide blev min plats och vi hade huvudansvaret för att ta emot de glada och ibland oj så otroligt packade resenärerna. För er som varit på charter semester var det alltså jag som stod och höll i Ving skylden när ni förvirrat yrade runt och skulle leta upp rätt buss och som sedan följde med er i bussen, pratade gott om Gran Kanaria,informerade er om våra fantastiska utflykter samt lämnade av er vid era hotell. Sedan fick jag även äran att köra utflykter till Manolos Kamelsafari och shoppingcentrat Atlantico.

En säsong pallade jag trycket. Alldeles för slitsamt för den USLA lön man fick. Slavjobb! Sena nätter, tidiga morgnar, ingen betald övertid om flygen var försenade. Mardrömsnatten blev när vi skulle ta emot flyget från Kristandsand, Norge som beräknades landa klockan 22. Men INTE! Det var försenat med en sådär 3 timmar och den nya ankomsttiden blev klockan 01.00. Innan gästerna lastats av flyget, ¨årr sina väskor, hittat rätt buss och sedan lastats på bussen var klockan 02.30. Naturligtvis fick jag den längsta transfern då vi skulle ända in till Puerto Rico och lämna gäster. Innan jag var hemma i min säng var klockan 04.30. Det hade kunnat vara okej om det inte var så att man skulle upp och jobba igen klockan 07.00. Klockan 7 skulle transfer bussen hämta mig hemma hos mig och sen skulle vi köra till första hotellet och hämta upp de gäster som skulle hem. Även de från Norge har jag för mig. Eller om det var en Malmö buss. Neej. Inte klockan 7 på morgonen. Inga Malmö bussar som åkte hem med ett så tidigt flyg.  Hmm... Jaja.. Mindre viktigt :) Men tror ni att jag var trött eller? Jobbade till klockan 14 den dagen.

Ibland kunde man jobba två gånger om dagen. Om jag hade morgonpasset från klockan 5 till 14 hade man ibland kvällen med från klockan 17-22. Slitsamt. Och som sagt, blev ett flyg försenat på kvällen eller på dagen för den delen, fick man ingen övertids ersättning..

Men allt var inte pest och pina. Det var ju himla kul med. Fantastiska människor, gratis sprit i barerna, skönt klimat, fest, sol och bad på de lediga dagarna. Men bäst av allt måste nästan varit utbildningen på Mallorca på nästan 3 månader. Man glömmer ibland hur tufft det verkligen var och drömmer sig bort om en säsong till eller två.











Mmm.. Så kunde det bland annat se ut om dagarna på Mallis. Haha.. Helt galet!

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0