Varning för tråkiga bloggar!

Jag har alltid varit en som aldrig riktigt förstått när man pratat med vänner och frågat vad de gör och de svarat "Jag surfar". Jahaa. Och vad menas med det liksom? Vad gör man efter man kollat mailen, facebook, vädret, vad som är på tv och nyheterna? Vad gör man efter det?

Då kom det underbara fenomenet blogg. Folk började blogga och jag fick massor av spännande bloggar att läsa! Det blev lite av snöbollseffekten. Spännande bloggar  ledde till kommentarer från andra personer med spännande bloggar. Helt plötsligt hade jag en hel uppsjö med bloggar att läsa. Men nu när jag precis kommit hem efter en dag på praktiken och ska sätta mig ner och koppla av en stund framför datorn slår det mig plötsligt. Vad har hänt med allas bloggar? Dåliga uppdateringar, tråkiga inlägg och bara en massa skitbilder. Vissa bloggar förstår jag inte ens vad som skrivs/menas. Men trots detta kommer jag dag efter dag tillbaka till sidan för att läsa. Vissa bloggar förstår jag inte ens varför jag läser och framförallt fortsätter att läsa. Haha.. Tro mig. Jag läser en del bloggar och det är både intressanta och mindre intressanta bloggar. Seriösa bloggare men också totalt patetiska personer som bloggar om allt från att deras katt är hård i magen till att att de är allergiska mot gula morötter. (FÖRSIKTIGT, Anna! Kasta inte sten i glashus!!!)

Meeen, lika patetisk är ju då jag för att jag trots allt återkommer. Inte för jag tycker det är vidare intressant att läsa om utan för att jag utvecklat en vana som är svår att släppa. Anledningen till att jag skriver det här är nog at jag är lite orolig och fundersam över mig själv och mina tankar. VARFÖR fortsätter jag att läsa när jag inte ens tycker att det är intressant läsning? Har det blivit ett beroende? Gottar jag mig i andras lycka/olycka? Har jag inget liv?

Jaja.. Men never mind me. Fortsätt att skriva om era otroligt patetiska liv. Jag skriver ju om mitt *Kärlek*

//Hon som är bäst på att kasta sten i glashus

Kommentarer
Postat av: Mia

jag håller med dig!!!

2009-03-11 @ 14:56:47

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0