Seriös uppdatering

"Godmorgon"!

Blev väckt klockan 8.15 av ett anonymt nummer som ringde. Hittade inte mobilen och det var allmänt kaos i huvudet på mig. Gud vad stirrig och upphetsad man blir när mna blir väckt av mobilen. Det tog flera minuter innan jag hämtat mig och hjärtklappning var inte långt borta.

Tänkte ge mig på ett lite seriösare inlägg om vad som händer i mitt liv så ni som inte träffat mig på ett tag kan hänga med =)

Matte kursen är avslutad. Avslutade rejält med dunder och brak vilket innebar två tentor. En i måndags och en igår. Den i måndags var riiiiiktigt svår och det kan verkligen ha gått hur som helst på den. Jag hoppas, hoppas, HOPPAAAAS så innerligt att det gått vägen! Den igår var lättare men framförllt roligare. Står stenhårt fast vid det här att man lär sig bättre om man kan relatera kunskapen till sig själv och sätta den i ett sammanhang. Bra att jag håller fast vid det för det är typ det hela lärarutbildningen grundar sig på. Plus lite till ;-)

Natur och teknik 15p börjar på måndag och vi går ut stenhårt med en heldag med kursintroduktion och utomhuspedagogik. Ser riktigt fram emot kursen om man bortser från de långa dagarna 8.30 till 15. Joooo, det är långa dagar om man jämför med 8.30 till 11.30 som vi haft nu =). Och det här med fågelskådning hade vi också kunnat skippa, eller hur Mia? ;-) Men annars är det som står på schemat utomhuspedagogik, natur och skapande, skogsexkursion, uppfinningsverkstad och uptäcktsrunda. Låter spännande så det ser vi fram emot!

Nu i helgen är det fullt upp. Både på gott och ont. Gott för att jag ska träffa P ikväll och för att jag ska till Big Bowl imorgon med de underbara arbertskollegorna och äta, mysa och bowla. Eller mysa förresten? Det blir nog en hel del festa tror jag =) Ont för att jag saknar bland annat Frida så himla mycket och att jag inte hinner träffa henne något alls!!! =( Även ont för att jag ska jobba och inte alls känner för det. 7-15 imorgon. Uuuuurhh.

Har även fått svar från läkaren. Det var ingen förändring från mitt förra provsvar så jag ska dit igen. Men inte förrän den 26/8! Så det är ju inget att oroa sig för nu. Skönt.

Hälsan i övrigt med min förkylning och så är under kontroll. Har känt mig okej den här veckan men hade i måndags och tisdags fortfarande en jäklig hosta. Hostan avtog i onsdags och igår var den nästintill borta. Då bestämde sig Anna för att hon skule träna! Jajemen. Spinning skulle det bli! Tänkte jag skulle börja lugnt och bokade in mig på Manges baspass. Jag brukar gå på det passet men då brukar jag göra det till ett medelpass då jag väljer att stå hela passet i stället för att sitta när de andra sitter. Men i alla fall. Jäääj... Jag skulle träna! Första gången på nästan 3 veckor skulle jag in i en svettig träningssal och andas bakterier igen. UNDERBART! Det skulle jag aldrig gjort. Efter andra låten (sittandes) kände jag mig yr och trodde jag skulle ramla av cykeln. Jag kände hur det började killa i halsen och hostan kom närmre och närmre. Till sist kunde jag inte hålla mig utan fick ta mig en liten paus och hosta ut. Efter passet var hostan där igen. Idag hostar jag inte lika mycket som i mån och tis men definitivt med än igår.. Jajaj.. Ingenb trämning i helgen i alla fall. Bokat skivstång/kondition med Fidde på måndag så jag får hoppas på att jag känner mig kry tills dess.

P då. Hur går det med P? Det går nog bra =) Jag har i alla fall i veckan tagit reda på att jag inte är helt död innombords. Jag gillar den här killen. Ska träffa honom ikväll. Meningen är att vi ska laga middag tillsammans men jag blev så himla sugen på sushi innan så jag slka föreslå det istället. =) Är jag tråkig då?

Nu ska jag strax packa ihop mina saker och köra tll Malmö. Ett besök på nya shoppingcentrat entré är inte helt omöjligt. Tudan, du har fortfarande inte svarat på mitt sms. Jobbar du idag? Join me??? 

Puss på er och ha en trevlig helg!  

Kommentarer
Postat av: Elle Belle!!

Hahahaa! Tack så mkt, det ska jag göra! Du får ha de så bra här i kalla Sverige, hoppas du snart är helt tillfrisknad! :D

2009-03-27 @ 13:31:40
Postat av: Lisan

Vem är den här P? :)

Postat av: Anna

Ah! P har du ju hört talas om. Han i Lund som jag träffat sen i början av december. =)

2009-03-27 @ 18:24:28
Postat av: Tudan

Jaså du mena idag!? Trodde du mena nästa fredag ju!! Jag hade gäran följt med till Entré, klättrar på väggarna här hemma. Fan att jag inte kolla din blogg tidigare =( Vi SKA ta fika o shopping snart tycker jag! Höras i nästa vecka? PUSS min lilla spätta!

2009-03-27 @ 20:03:32
Postat av: Lisan

Ja, men vad händer...? Du skriver bara att ni ska träffas nån gång då o då... Vad är ni, vad händer mellan er? :)

Postat av: Anna

Vi är på det stället där han både vill ha kakan och äta den. Han vill inte ha något seriöst förhållande men han vill heller inte att jag dejtar någon annan. Som sagt, båda ha kakan och äta den. SHI fick han.

2009-03-28 @ 17:47:39
Postat av: Lisan

Men ni träffas ändå? :)

Postat av: Anna

Japp! Man behöver ju ändå lite kärlek =)

2009-03-29 @ 15:13:04

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0