Männens koder för när de helt enkelt inte är intresserade..

Nu kommer ett sånt där negativt och gnälligt inlägg igen så för alla er som är på strålande humör, sluta läsa NU!

Vet ni vad jag är bäst på? Jag bara måste vara bäst på att hitta på ursäkter för de här satans männen! Jag vet inte varför jag gör det och jag ver definitivt inte varför jag fortsätter att göra det.  Men jag gör det.

Under de här senaste två åren har jag dejtat X- antal män. Av de här X antal männen som det inte funkat med finns det EN hjälte i mina ögon. Vet ni vem det är? Jo, det är han som RINGDE dagen efter vi varit på dejt och sa att det inte klickade för honom. Så ärligt och så bra. Bara ett enkelt litet telefonsamtal och sedan behövde jag inte hänga upp mig mer på honom. UNDERBART. Han hade inte ens behövt ringa den stackaren. Det hade räckt med ett enkelt sms.  Då hade han inte behövt "ställas till svars" och svara på mina eventuella frågor. Piece of cake. Ett sms, UNDERBAR uppfinning!

Men sen har vi då de andra 99%. De 99% som är så fega  (eller vad det är?? Jag vet inte. VAD ÄR PROBLEMET??) att de inte vågar säga något. De ignorerar smsen/samtalen totalt och åter det rinna ut i sanden. Om de bara visste hur det här känns.

Singellivet kan ha sina toppar och sina dalar. Men en sak är säker. Hur bra singellivet än är, är det alltid väldigt osäkert. Man lever i ständig ovisshet över vad man ska göra på kvällen, om man ska äta middag ensam, vem man ska ha semester med och vad som händer till helgen? Man planerar för sig själv och om vi nu ska vara ärliga; hur kul är de egentligen att vara ensam? Allt jag skriver nu är hur det känns för mig och är alltså ingen generalisering över hur "det är".

Tankar som far igenom ens huvud när man gång på gång blir dumpad av "rinna ut i sanden" metoden är smärtsamma. Ju fler gånger man utsätts av denna grymma metod och inte får någon förklaring blir tankarna och känslorna intenivare och mer smärtsamma. Varför får jag det aldrig att funka? Vad är det jag gör för fel? Det är självförtroendet och självkänslan som får ta smällen...


Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Jag tror inte det är du som gör nåt fel, minegenlillabloggare.. kanske nån däruppe har planer för dig längre fram och innan dess måste du gå igenom detta för att känna igen den rätta personen och hans goda egenskaper när han väl korsar din stig:-)



Kraaaam!

2009-03-03 @ 22:01:02
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Frida

Män är så fega så att jag får spel. Fattar inte vad deras problem är, säg som det är för bövelen!!! Fin daggmasken blev förresten ;)

2009-03-03 @ 23:06:46
Postat av: Petra

Ja fy fan för rinna ut i sanden-männen. Vilka losers!

2009-03-04 @ 18:53:49
URL: http://dysfunctionalprofessional.blogg.se/

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0