Historien om Love och de klockrena kommentarerna


Annas gosseunge!!!!


Egentligen den enda loven jag behöver i mitt liv. Underbart charmerande liten trollgunge. Han fyllde 6 år igår och gudmodern Anna var givetvis där. Vad hektiskt det är med barnkalas.. Wraah vad stimmigt. Men allt ordnade sig till slut så det var ju bra.

Barnkalas = present. Present till Love = Man blir alltid överraskad vad han önskar sig. I julklapp önskade han sig en fiol eller ett flaskskepp?!  Haha. Och i födelsepresent önskade han sig en vibratone. För er som inte vet vad en vibratone är för något kan jag förklara att det är en sådan manick man kan inhanlda på "tv shop". Manicken ska då skaka det utvalda området (mage, lår, vad) i form utan man ska behöva svettas en droppe.  Han diskuterade det här med sin mamma och från vad jag fått höralät samtalet ungefär så här:  "Varför vill du ha en sån Love?" "För att man får en het kropp" svarade Love. (Hahaha, jäkla unge!) "Hur är en het kropp då?" frågade min moster. "Den är blank" svarade skitungen. =) Såmycket skit de får lära sig från tv:n. Det är inte klokt. Så moster, lite mindre tv tittande skulle kanske inte sitta fel ;-) ? Några dagar senade fortsatte samtalet i badrummet så här. Min moster stod och sminkade sig i trosor och bh och love stod och tittade på. Helt plötsligt utbrister han "Men mamma! JAG VET vad du behöver!? Du behöver en vibratone!!" Hahahahahaha. Jag trodde jag skulle svimma när min moster berättade det här. Så klockrent. Moster svepte om sig badrocken och gick skamsen ut i köket.

Han är väldigt klok och ibland väldigt, väldigt vältalig och lillgammal. Har sina roliga kommentarer den lille stjärnan. Igår berättade min moster att han hade varit på bio med sin kompis Rufus och hans pappa Björn. De skulle se Bolt men när de kom dit sa Love så här. "Tack för det här trevliga initiativet Björn, men jag skulle hellre vilja se "Lenzon hatar kvinnor" för min pappa tycker att den är jätte bra. Haha. Lenzon? Så gulligt. Tror ni han fick det eller? Skulle inte tro det. =)

I julas blev han väldigt fundersam när brevbäraren kom till dagis för att leverara post. För att historien ska gå hem får jag förtälla att brevbäraren var svart och historien utspelade sig i decembertider då luciaövningarrna är i full gång. Love sprang fram till brevbäraren och frågade "ÄR du en riktig pepparkaksgubbe!? "  ;-)


Kommentarer
Postat av: Lisan

Hahahahaha!!! Jag fick mig ett gott skratt iaf :D

Postat av: Lisan

Å förresten, jag sitter och lyssnar på "Anna Sahlene & Maria Haukaas - Killing Me Tenderly"... Fattar INTE, hur den inte kunde gå vidare!!!? Så mysig juuu!!!! :S

Postat av: Lisan

Hahaha.... det var i och för sig inte det jag undrade i min blogg! Men det vet jag redan! Har sagt det själv hur många ggr som helst... jag är lat! :P

Postat av: Anna

JA! Och det är Danne också! =)

2009-03-01 @ 15:34:45
Postat av: Anna

Jag anser att lat KAN betyda och medföra att man är lite egoistisk.

2009-03-01 @ 15:50:01
Postat av: Lisan

Hmm.. nu måste du utveckla dig lite här! Hur kan min lathet påverka andra på ett negativt eller diskriminerande sätt? Å hur kan du få lathet rent generellt att leda till egoism? :)

Postat av: Anna

Diskriminering har jag inte talat om. Men jag ska förklara vad jag menar. Låt oss ta ytterligare ett (då påhittat) exempel med skjutsning. Du kan ligga i soffan, mysa, dricka läsk, käka popcorn och ha det allmäns nice. Danne ringer "Louise, kan du köra mig dit?" Och om du då inte orkar så gör du det då kanske inte heller fast att han kört dig dagen innan. Fast att skjutsa är ett dåligt exelmap. Som sagt, Danne! Ta bussen!!! ;-)



När man är lat blir det mycket "Jag orkar inte - Jag har det bra här - Inte idag, jag klarar mig. Mycket jag, jag ,jag. Jag, jag, jag = ego varning?

2009-03-01 @ 19:26:55
Postat av: Danne

du e en klok människa anna....=)..

2009-03-01 @ 20:23:28
Postat av: Sara

Danne kan inte du börja blogga? :)

2009-03-01 @ 21:28:56
Postat av: Lisan

Allt har ju sin tid och plats! Ringer man 5 min innan man ska nånstans så är det inte säkert att det personen kan! Man kan inte begära att folk alltid ska ställa upp till höger och vänster! Det förväntar inte jag mig från andra iaf! Ber man en dag eller en vecka innan så är det annorlunda! Sen är det oxå skillnad på vad det gäller för tjänst.. Det är så mkt faktorer som räknas in! När det verkligen gäller, då SKA man ställa upp! Men är det en "skitgrej", då blir det ja ibland och nej ibland! Bara för att jag är lat, så betyder det inte att jag blir ego! Som jag skrev i bloggen, jag ställer upp ibland och ibland inte... Man kan inte alltid saj ja, men inte heller alltid nej! Så funkar jag och så funkar även livet :) Ibland får man det man vill, ibland inte! Jag anser inte att jag är ego iaf, så länge jag inte sårar mina medmänniskor eller att mina val leder till något negativt! Sen får ni andra tycka vad ni vill! Tack för mig :)


Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0