Helgen som gått

Hahaha.. Vet ni vad jag tycker? Jag tycker att jag är GRYYYM!!! Haha. Först dissar jag alla andras bloggar och menar på att ni är hur dåliga som helst på att uppdatera och att ni skriver om tråkiga saker. Sen uppdaterar jag själv inte på 2 dagar. DET kära vänner, DET är dubbel moral.

Men i alla fall. Som jag lovade en viss Therese igår att det skulle bli en ordentlig uppdatering idag så det är bara att sätta igång. Så här har vi alltså helgen i ett nötskal:

Har haft en otroligt retfull hosta hela helgen. Den började lite smått i fredags att göra sig påmind i form av att jag kände mig torr i halsen och behövde dricka stup i kvarten. Sedan har den hållt i sig och blivit värre. Nu, måndag morgon, hostar jag konstant.

Fredagskvällen spenderades i föräldrarnas nyinköpta soffa med mig i schäslongen och ett glas vin i handen. Mamma och jag delade en flaska med lets dance i bakgrunden. Jag var otroligt trött efter en veckas praktik och kände mig märkbart påverkad efter andra glaset. Klockan 21.30 masade jag mig från soffan in till sängen och deckade ganska så tätt inpå det.

Klockan 8 ringde klockan på lördagsmorgonen och den rödvinsbakise kroppen fick masa sig upp till jobb. Full rulle var det sedan där. Alltid asmycket folk på lördagar då jag jobbar mellan 9 - 15 så huvudvärken var snabbt bortglömd igen. Fick ta emot både ris och ros av de satans / snälla kunderna. Härligt med lite ros för en gångs skull. Slutade klockan 15 och kom på att jag inte hade några strumpbyxor kvällen till ära. Karin skulle nämligen ha 25 års fest och strympbyxorna behövdes för att göra outfitten komplett. In i bilen -----> körde till mobilia ------> in på H&M. På H&M hittade jag iställer världens hetaste 3/4 dels arms jacka för 249 :- som absolut panka jag tyckte jag hade råd (?????) att kosta på mig. <<<Svisch>>> 249 spänn fattigare och fattigare skulle jag bli.....

Hem, gjorde vid mig, provade min nya jacka och kom fram till att outfitten fick bli en annan där jackan var inräknad. Väldigt enkelt men med mina heta klackar blev det outstanding. Karin bjöd på underbart god mat. Medelhavs buffé. En trevlig kväll med trevliga människor där det ingick melodifestival, roliga händelser, intressanta samtal och vin, vin, vin. Kvällen avslutades ute på stan med lite olika destination. Långa köer så det blev inte etage som det först var tänkt. Vi började dock på Harrys men jag var ju inte nöjd med detta. Nej då, jag skulle till Etage. Hade smsat med Peppe hela kvällen och han skulle till etage så runt 2 mötte jag upp honom utanför och han tog in mig i VIP kön.

På söndagen vaknade jag åter igen med huvudvärk.  Men den här morgonen var den värre. Mycket värre. Så pass påtagllig att den inte försvann utan en pilla. Gick upp, drack lite, åt en macka, tog en ipren och back to bed. Låg i sängen till 14. P hörde av sig och vi bestämde att jag skulle köra till honom i Lund lite senare på kvällen. Hem tilll honom, såg wipeout och hyrde en film. Ett väldigt bra avslut på en bra helg. Nästa helg är jag helledig och vi diskuterade lite löst ett möjligt party i Kstad. Än så länge är det bara jag, P och en killkompis till honom. Någon av mina kära storstadsvänner som känner sig manade? En sovplats, kanske två kan erbjudas =)

Sådär ja. Thats it. Nu ska jag kaffa lite med mams. Vi hörs sen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag jobbar hela nästa helg :( Annars hade det ju varit skoj! Ni får helt enkelt klara er utan mig!

2009-03-16 @ 10:22:20
Postat av: Lisan

Hahaha...så ballt att du oxå var där! Hur kunde vi missa varandra?! :P


Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0