Har du tvättat händerna?



Måndag och den nya kursen natur och teknik har startat. Blev väldigt positivt överraskad på kursintroduktionen nu i morse och ser med spänning fram emot de olika momenten som ska avklaras. Är hemma om på en kvick lunch men då jag inte är ett dugg hungrig trots min dåliga frukost på två kladdiga muffins väljer jag att blogga istället och ta ett äpple i all hast tillbaka till föreläsningen om utomhuspedagogik. Intressant!

Helgen ja. Var som sagt på Big bowl med kära arbetskollegorna i lördags. Klockan halv åtta samlades vi för en fördrink och lite snacks. Någon sorts champagne liknande mousserande vin och chilinötter. När vi sitter där får jag några gånger ögonkontakt med en het, vältränad kille. En aning för kort för min smak men de stora bröstmuklerna som syntes igenom den vita tröjan vägde upp. Sa jag att han var vältränad? Han tittar på mig, jag tittar på honom, jag lägger upp ett litet leende. Ja, ni vet hur det där går till. Efter ett tag kommer han fram väldigt rund under fötterna och med oklar blick och lägger fram den möjligtvis sämsta raggnings repliken genom tiderna. Han tittar på mig och klämmer fram "Eeeh, får jag ta en nöt?" Förvirrade jag börjar analysera vad han just sagt. Sa han verkligen det jag trodde liksom? Frågade han verkligen om han fick en chilinöt? Jag vet inte riktigt vad jag ska säga och jag känner alla kollegornas ögon fastklistrade på mig och spänningen stiger över hur mitt svar ska låta. Mit nervösa svar kommer utan att riktigt tänka efter på vad jag säger och det blir spontant "Tjaaaa, vad säger ni? Ska han få ta EN nöt?"  De andra svarar och säger väl något i stil med "Ja, men låt honom få ta en nöt" "Vilken vill du ha? "Den till vänster?" Killen ser mer och mer förvirrad/skamsen ut och jag avslutar samtalet med kommentaren "Ja, men du har väl tvättat händerna!?" Jag kommer nu inte ihåg om killen tog någon nöt eller vad han gjorde. Vi pratade i alla fall inte mer med varandra den kvällen. Hahaha

Runt halv nio begav vi oss upp till restaurangen där det bjöds på buffé. Blev måttligt imoponerad av maten måste jag ju säga. Det fanns ju vissa godbitar men överlag får jag säga att jag blev besviken. Ännu mer dricka blev det där. Vin, vin och vin. Mycket trevligt.

Efter maten blev det bowling. Anna fick 3 strikar i rad! Jajemen. Det levde jag på resten av kvällen man jag meddela. Efter bowlingen drog vi sedan vidare några stycken och då blev det tilll etage färden gick. Mycket trevlig kväll. Här är några bilder av de (massor) som togs. Tyvärr Karin så vet jag inte hur jag får bort de röda ögonen i mitt nya photo program. Sorry. Men du e het ändå. Puss på er och tack för en trevlig kväll!!!!


Kommentarer
Postat av: Lisan

Hahahaha... fan va jag skrattade när du skrev om nöten!!! :D


Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0