Begreppet P

Okej... I´m ready to come clean. Måste reda ut det här med begreppet P. P är en man ifrån Lund som jag träffade i början av decemer förra året och vi har alltså träffats i ca 4 månader nu. I början var jag väldigt, väääldigt osäker på vad jag ville med honom och det kändes väldigt stelt och ovisst när vi hade våra första dejter. Men ju mer vi träffades destu bättre blev det och destu mer tyckte jag om honom. Men det fattades något. Med lite hjälp av kära grannen och väninnan Sophie kom vi fram till att anledningen varför jag inte hade de där extra extra "tycka om" - känslorna var att jag var rädd för att bli sårad. Jag vågade inte riktigt släppa greppet och där med kontrollen över mina känslor. Jag vågade inte känna efter vad jag verkligen kände. Men så kan man  ju inte ha det så jag tog mig en riktig funderare och någonstans på vägen sa mitt hjärta till mig att jo visst är jag förälskad i den här mannen. I och med att jag fått insikt i mina nya känslor var "ta det som det kommer" principen inte längre aktuell och jag var tvungen att ta reda på var vi står, vad han känner och vad han ser hända i framtiden. Det gjorde jag i fredags.....

Kruxet är nu att  han inte var riktigt lika pigg på ett förhållande som jag var. Han var väldigt osäker på vad han vekligen ville och tyckte att vi hade det bra som vi hade det. Helst av allt vill jag ju ha honom som "min" men fine, jag kan ju inte tvinga fram ett förhållande. Anlednigen till att han inte vill ha ett förhållande sa han, och som jag också är ganska så säker på stämmer, är att han tycker det är lite jobbigt att binda sig. Förhållande innebär förpliktelser och krav. Han tycker friheten är skön och att inte behöva planera och ta hänsyn till någon annan kände han passade hans livsstlil just nu. Konkret som jag är ville jag förtydliga och verkligen ha svart på vitt och kom med förslaget att vi skulle ha det som vi har det, träffas och ha det bra tillsammans. Vi är inte tillsammans och har därmed inga skyldigheter. OM vi vill träffar vi andra men går inte så långt som att ha sex utan då måste vi prata med varandra först. Det förslaget tyckte jag lät rimligt eller vad säger ni? Men neeeej då. Han kontrar med att han inte vill att jag träffar någon annan. Det kändes visst inte alls bra för honom. Nä hä? Men vad är skillnaden då med att vara tillsammans och att inte vara tillsammans? Jag förstår inte.. Men jag sa givetvis att det inte var hållbart men förklarade samtidigt att jag verkligen inte vill träffa någon annan men att möjligheten skulle finnas. Jag vill inte känna mig dum och taskig om jag ger ut mitt nummer till någon eller om jag flirtar lite oskyldigt på krogen. Inte fullt nöjd var han men man kan verkligen inte båda ha kakan och äta den....

Så det är där vi är i dagsläget. Now you know... =)

Ha det gott, igelkott!

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack tack... nu vet jag :)

Postat av: Anna

Nu vet alla =)

2009-03-30 @ 12:05:45
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0