Cancer

Underbar som Sara är har hon startat en insamling för cancerfonden. Där kan man skänka en valfri summa. Och varför passar man inte på att göra det där? En god gärning för en god sak. Jag vet inte om det bara är jag som känner så men cancer har blivit allt vanligare i vår vardag. Jag pratade med mamma om det härom dagen och för 15 år sedan hörde man nästan inga fall av cancer. Jag trodde först att det berodde på att man var ung och inte "brydde" sig men så pratade jag med mamma och även hon sa hon att man inte hörde så mycket om det då. Nu hör man om det titt som tätt. Kändisar som Patrick Swayze, Klas Ingeson, Kyle Minouge, Vimmelmamman mfl. Människor runt omkring en, släkt. Saras faster, min morfar, ja till och med Fiffi min vovvsing hade cancer!

Jag fick mig en tankeställare. Vad är det som gör att det är vanligare idag än förr? Är det något vi äter eller andas in? Är det hur vi lever nu för tiden med mycket stress, är det utsläppen vi släpper ut? Något måste det va. Jag tror som så här. Om vi inte gör någonting åt det här med cancer, hittar en förklaring och hittar ett "botemedel", vaccin eller vad de nu kan komma på, så kommer fler och fler i världen att få cancer. Kanske är det den här sjukdomen som ska utplåna oss? Så gör en god gärning. Både för dig själv, dina nära och för mänskligheten. Skänk en summa! Saras slutdatum för insamlingen är den 9 september, så vem säger att man bara behöver skänka en gång? Skänk en gång den här månaden och en gång nästa.. Det behöver inte vara från Saras sida. Men det är ett väldigt smidigt sätt! Tack Sara.

http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=1162

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack vännen! Jag uppskattar detta verkligen! Läste att var 5e person får cancer! Det kan drabba vem som helst. Med hjälp av diverse insamlingar kan forskarna forska fram något bra sätt att förhindra detta på. Fin du är i håret förresten!

2009-06-03 @ 13:24:57
Postat av: Tesstamente

Mycket bra resonerat, jag gillar ditt engagemang. Skänker själv lite då och då för som du säger så blir det vara vanligare och vanligare.. skrämmande!

2009-06-03 @ 22:36:46
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0