Vart är världen på väg? Eller har jag blivit gammal?

Det är tragiskt. Oj, så tragiskt. Jag vet inte om det är så att jag verkligen blivit gammal eller om dagens ungdomar är totalt pantade i huvudet. Jag var på friskis och tränade skivstång/kondition 09.45 och när jag kom dit var lokalen fullsmackad med folk.  Eller folk och folk. Små, små valpar (Sophie knows what I´m talking about ;-) ). Nej, inga hundar. Valpar är ett annat ord som Sophie har för ungt, spinkigt folk. Vet inte just om det är mansfolk hon menar men det gör inte jag i detta fallet. Valparna här innebar fullspacklade, högljudda, skrikiga fjortisar som gick på högstadiet. Fraser som "Eyyyy MANNEN, Kom hit ska jag suga din kuk" (HALLÅÅÅÅ??!! VAAA? De gick i typ 7an, 8an!) och "Titta inte på mig, jag är inte vigjord och ser helt fattig ut" förekom både en och två gånger. Det var en högstadieklass som skulle ha sin idrott i den stora salen och det gick inte att komma fram någonstans. När jag kommer in i omklädningsrummet står det några tjejer där och, ja, hör och häpna, PLATTAR SITT HÅR!. Haha.. Jag höll på att dööööö. Platta sitt hår? INNAN idrotten?  Det var då jag kom på hur synd det egentligen är om de här tjejerna. Hur uteende fixerat allt är. Klockan är 09.30 och tjejerna står och plattar håret innan idrotten. Då är det något som är fel. Att de sedan ockuperat de båda toaletterna med sina platt-tänger gör inte kissnödiga mig gladare. Jag ber snällt om att få tillträde till en av toaltterna där en av pentatjejerna står och plattar sitt hår och får till svar att deras kompis som står fullt påpälsad med jacka och mössa är före. Fine tänker jag, jag tar den andra. Tror ni inte de tjejerna som är på den andra smäller igen den dörren snabbt som faan. Tror ni att jag blev arg eller???? Men som tuuur var så började passet och jag hann inte med att dividera så jag tog mitt pick och pack och tog en annan toalett ute i korridoren. Men GUUUUD vad arg jag var. Det positiva var väl att jag tänkte på de jäv*a tjejerna passet igenom och fick mig en helvetes workout tack vara dem. Tack tjejer, tack! ♥

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0