Mina tankar tvärs genom Skåne

Fredag igen. Fredagar innebär en lång och tråkig bilfärd hem från Kristianstad till Malmö. En färd som tar ca 1 timme och 10 minuter att köra. Under de här lite drygt 70 minutrarna förundras jag alltid över hur mycket jag hinner att tänka och hur snabbt det går från att man tänker på en sak till en annan. Jag tänker här och nu berätta för er vad mina tankar cirkulerade kring under "hem" (VAR ÄR HEM???!) färden idag.

Kapitel 1 : HÄSTARNA
När man har kört ett tag, en sisådär 30 minuter kommer man till Ekeröd och ekerödsrasten. Strax efter ekerödsrasten kör man förbi en bondgård och en hage där det alltid står hästar. Att där är hästar i hagen är kanske inte så märkvärdigt då hästarna hör hemma antingen i hagen eller i stallet på svenska bondgårdar men det som har fångat min uppmärksamhet och gör mig förundrad är hur hästarna ALLTID står still. BLIXT-still. Det är endast på den här gården jag aldrig sett hästarna röra sig. Idag stod de och åt så de rörde ju sig lite men jag har aldrig sett dem gå. Kan de ens gå? Andra hästar på andra gårdar brukar även ha, ja nu vet jag ju inte vad det kallas, men "hästkläder". Sånna fodrade filtar/"jackor" =) Men inte dessa. Och det var faktiskt -3 uppe i Kstad. Lite synd om de små liven. Undrar om allt står rätt till och om bond-jäkeln vet vad han sysslar med?

Kapitel 2: DE ANDRA DJUREN ( MÄNNEN)
När jag kör om en Hertz / Mertz (?) lastbil släpper jag tankarna om hästarna och kommer in på andra banor. Då börjar jag tänka på Johan som jag dejtade för nästan 2 och 1/2 år sedan. Han körde nämligen lastbil för Mertz (tror det heter Mertz). Kom på att jag minsann dejtat en till lastbilschaffis föruton honom. De tankarna ledde in på vilka yrken de män haft som jag dejtat. Och med dejtat menar jag dejtat som i att ha träffat. Dejt innebär inte sex eller något sådant. Kom på att det var blandad kompott bland "mina" män. Jag har dejtat män som har yrkena:

Lastbilschaffis
Kock
Lärare
Väktare
Polis
Framtida brandman
Ekonomitjohejsan
Säljare
Reseledare
Framtida optiker

Jag kan inte säga att jag föredrar något över det andra. Bara han är snäll och go mot mig så... (naaaw);-)

Kapitel 3: R KELLY - idioten
Tråkig musik på radion så in med ipoden i ena örat och på med musik. Beyonce och R Kellys mix If I were a boy strömmar ut ur högatalarna och Anna analyserar texten där R Kelly sjunger. Vad menar han? "You need to stop listen to your friends. Love, respect  and trust your man"  "Go club with the guys and sometimes flirt with the girls" Vadå? Är det okej att flirta med andra? Kanske är jag JÄTTE gammaldags men det tycker inte jag. Prata med andra, javisst för all del, men fan inte flirta. Flirta är något jag gör för att få någon annan intresserad av mig. Flirta kan innebära att man tar på varnadra  (Smeka en kind, ta om midjan, skicka gulligt sms osv..)  och fast att du kommer hem till mig (As long as I come home to you) så ska du fan inte flirta med någon. Det låter som han tycker han är världens bästa man som ANSTRÄNGER sig att komma hem till sin flickvän. Det ska man vilja göra självmant och självklart. Inte behöva tänka en extra gång på om man vill det eller inte. Bläää på dig R Kelly. Svin. Och som Sophie sa: " Han är dum i huvudet. Han är ju fan pedifil".


Kapitel 4: SNABBT TÄNKT OCH SNABBT GLÖMT
Varför är det bara snö på vissa ställen på gräset?

Varför måste de göra hörlurar (sådana man sticker in i öronen) så stora. De gör ju så ont i öronen. Eller är det bara jag som har små öron?

Varför skickar jag alltid fel sms till folk? Jag måste vara sverige mästare på det.

Och slutligen. Varför, varför, varför kör jag alltid från bra väder till sämre? Spelar ingen roll om jag kör från Malmö till Kstad eller Kstad till Malmö. Där jag startar är det strålande väder och där jag slutar är det alltid kasst. DET är kasst!


Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0