Världen är allt en konstig plats att leva på.

Orrh.. Vad sliten jag är i kroppen nu. Orkade knappt duscha. Ännu mindre tvätta håret. Men det var ett måste så det var bara till att bita ihop. Har fått i mig en skål Kellogs fullkorns flingor med banan och slagit ner mig framför tvn Och där hittade jag ännu en dokumentär som är totalt skadad i huvudet. Jag missade att berätta om den dokumentären från igår innan. Var det någon som såg den? Klockan 22 på kansl 5. Hälften man och hälften träd. Förstod inte riktigt vad som menades när jag läste på text tvn och lät kanalen vara på. Den var inte skadad utan den var bara hemsk. Vilket fruktansvärt hemskt öde den här mannen fått. Trodde inte mina ögon när jag såg hur kan såg ut! Bölder/vårtor i ansikte och på hela kroppen. På händer och fötter hade han utväxter som liknade barken och grenarna på träd. 


Kan ni ens föreställa er hur det är att se ut och leva så här? Det kan inte jag i alla fall. Åter igen, tänk på hur bra ni har det och uppskatta varje sekund! Jag läste att han lyckligtvis nu ser bättre ut med hjälp av åtskilliga operationer.

Nu till den anadra sjuka (enlig mig) dokumentären som gick nu ikväll. Den handlade om engelska kvinnor som ammar andras barn. Crossnursing som det kallades. Om någon av någon anledning inte kan/vill amma sitt eget barn ställer de här mammorna upp. De ammar även sina egna barn. Vid ett tillfälle ammade en kvinna två flickor i 6-års åldern samtidigt. Vars en tutte fick de. Det så helt sjukt ut. Fanns även mammor som pumpade och sålde mjölken och och tjänade pengar på det. 2 dollar för en påse mjölk. Vad kan där ha rymts? 1/3 liter kanske? Jag förstår inte hur en mamma kan låta en annan mamma amma sitt barn. Det handlar ju inte bara om att barnet ska få nyttig näring i sig utan också väldigt mycket ömhet, närhet och om att skapa ett band mamma/barn emellan. Jaja.. Jag ska i alla fall amma mitt barn själv, than you very much!

Kommentarer
Postat av: Lisan

Jepp, det blev träning :) Å hur kan han ha fått sånt på sin hud, händer och fötter?? :S

2009-01-28 @ 19:27:03
URL: http://www.nogg.se/anxiety
Postat av: Anonym

Det var någon form av tumörer. Usch. Hemskt.

2009-01-28 @ 21:06:07
Postat av: Ida

Jag såg båda dokumentärerna..Du har rätt..de e FAN en sjuk värld vi lever i...

2009-01-29 @ 17:49:26
URL: http://mittlivsomida.blogg.se/

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0