Csn fortsättning...

Fortsättning på CSN...

Men helt ärligt hörre ni! Jag fattar väl också att vi har det så hiiimla bra här i Sverige, Sverige är sååååå bra, Sverige är till och med bäst och ditten och datten. Bla bla bla.. Jag har hört allt. Jag tycker det ÄR bra att man har möjlighet att  studera till det man vill, hur man vill och när man vill. Det jag inte gillar och absolut inte förstår är det här som jag sa förut med att man inte får tjäna så mycket man känner passar en själv, utan ska tvingas att ta lån och anpassa sin inkomst efter en viss gräns. Det är den här gränsen jag inte förstår. Och NATURLIGTVIS förstår jag även att det inte är självaste Csn som beslutar vilkan max gränsen är, utan det är självaste underbara Sveriges jävla fucking regering som beslutar detta. Men något svarta får, får man ju utse! 

Missförstå mig inte., Jag älskar Sverige och hade för tillfället inte velat bo någon annanstans. Men allt kan inte vara guld och gröna skogar och perfekt i Sverige heller. Om man jämför, som ni verkar vilja göra med andra länder så OKEJ! Klart att Sverige är perfekt när det gäller studier! Men om man jämför Sverige med underbara Sverige där Ockelbo Daniel fick sin Victoria och där polisens övningsdocka heter Neger Negersson är inte allting så perfekt! Om man inte ser situationer utifrån olika håll och synvinklar kan man inte heller se möjligheterna till förbättring. Det jag valde att göra var att se den UNDERBART gynnande (??????), okej nu var jag en aning sarkastisk, situiationen Csn utifrån min egen synvinkel på brister och förbättringar.

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0