Ups and downs

Godmorgon!


Eller god morgon och god morgon. God förmiddag kanske man säger. En ny dag är här och dags att ta nya tag. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Borde göra något vettigt. Är väldigt pigg och har massor av energi. Det dåliga humöret är som bort blåst och jag är endast liiite irriterad på vissa personer men har bestämt mig för att låta det va för det ska inte få förstöra mig dag. Det är som Sophie säger. Det sitter i tanken. Det är vi själv som bestämmer hur vi ska må endast genom tanken. Tänker vi negativa tankar speglar detta också av sig på vårt humör i form av t.ex irritation, nedstämdhet och dåligt humör. Igår kände jag hur de negtiva makterna sakta tog öven min kropp. När man i huvudet målat upp en bild över hur kvällen ska utspela sig, och när det inte blir som man tänkt sig utan helt plötsligt sitter där själv hemma i soffan, är ensamheten så påträngande att det är svårt att släppa fram de positiva tankarna. Jag vet inte om det här är en sak som är typiskt tjejig eller om det bara är en typisk Anna och Sophie grej men vi har vääääldans lätt för att måla upp saker i huvudet och fantisera om framtida händelser som det vore klappat och klart. "Du du tu duuu" eller hur va det gums? ;-) De negativa makterna tog i all fall övertag och jag var förlorad. Men det får man vara ibland. Det är inget som säger att jag är förlorad för alltid. Det skulle jag aldrig bli. Det mår jag alldeles för bra för. Jag har en alldeles för bra familj för det. Alldeles för bra vänner. Alldeles för bra framtid. Alldeles för bra fritid. Alldeles för bra gnista till livet. Men jag tackar ändå för de kommentarer och de telefonsamtal jag fick av mina oroliga trogna vänner och bloggläsare =).

HAPPY ME IS BACK!  ;-)


Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0