Tå-mysteriet.

Ni vet när någon är sådär skeptisk till om man är sjuk eller har ont någonstans och säger "Jaha, och var har du ont någonstans? I stortån eller???"  Jaaa! Just det. För det är just det jag har. Känsliga läsare uppmanas förresten att sluta läsa här! Först trodde jag att det var skoskav jag fick av mina fin fina skor med öppen tå som jag visade på bild härom dagen. Trots att jag utämt de till vädens skönaste party skor, fick jag i lördags när jag var ute så satans ont av dem efter ett tag. De skavde på tån precis vid sömmen. Jag trodde ju att det var skoskav men nu 5 dagar senare anar jag ugglor i mossen. De första dagarna kunde jag knappt titta på såret så ont det gjorde. ALLA skor gjorde ont och jag fick ha tretton plåster för att det skulle kännas något sånär okej. Dt spände, svet och dunkade om vartannat. Jag kved och klagade att jag knappt kunde gå och mamma sa något i stil med "Ah, Anna! Bara för ett skoskav! " Eh, jaaa bara för ett skoskav. Fatta att det gjorde ont. Efter ett par dagar ville mamma plåstra om mig och först då förstod hon hur ont det gjorde. Tån var svullen, röd och varig. Hon sa åt mig att gå till  läkaren men de som känner mig vet att jag inte är en läkarmänniska. Igår var det helt okej. Kunde till och med ha mina hårda stövlar med bara ett plåster. Men nu idag när kom hem och hade haft på mig just mina hårda stövlar och tog av mig dem såg jag en våt fläck på strumpan precis vid den här omnämda tån. Av med strmpan och då har såret spruckit upp igen och det gör så saaatans ont igen. Uhuhu.. Vad är det för fel med min tå. Min teroi är nu att jag kanske fått in något i tån när jag var ute. En liten glasbit som slunkigt in eller något. Nu ska jag prova med compeed efter duschen. Få se hur det funkar. Bifogar en bild!! .... ;-p

Kommentarer
Postat av: Frida

Stackare! Ja du har säkert fått in någon bakterie :( hoppas det blir bättre snart!

2009-02-05 @ 18:45:30
Postat av: Lisan

Å var e bilden??? Har du fått in nåt i tån, så lär inte compeed hjälpa, Anna lilla :P Tror du får ta dig en tur till farbror doktorn!!

2009-02-06 @ 11:19:21
URL: http://www.nogg.se/anxiety

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0