Läkarbesöket = Avklarat

Sådär ja. Då var jag hemma från läkarbesöket igen. Det gick väl bra. Gjorde ett nytt prov och sedan även ett biopsi / vävnadsprov där de knipsar bort en bit vävnad och skickar till ett laboratorium för ytterligare analys. INGET smärtfritt ögonblick om man säger så! 4 gånger fick hon försöka. Efter tredje gången trodde jag att det var över. "Ja, nu fick vi nog (observera nog!) till en bra bit. Tredje försöket, stackars flicka!"  sa läkaren till sköterskan. Sköterskan kollade och sa "Ja, det räcker.". Vadå räcker tänkte jag? Här ska det inte vara några tvivel så att jag ska behöva komma tillbaka om någon vecka och göra det här IGEN utan nu får de fan ta vad de behöver. Jag sa att det var bättre att de tog ett till vävnadsprov så att det inte var några tvivel om att de fått "tillräckligt". Och TRO mig, det gjorde hon! Hon började och och jag skrek "aaaajj". Läkaren: "Där blev det för mycket ja" och tog en liten mindre bit som inte var så hiiimla skön den heller. Ajajaaj. Har ont i hela magen nu efter. Men det dör jag inte av. Det finns folk som har det värre och jag hade gärna gjort det igen bara allt blir bra till slut.

Stirrig som jag är för det här var det bara hem till datorn och googla! Fick massor av träffar bland annat på familjeliv. Där diskuterar en massa kvinnor med samma symptom det här och delar med sig av sina erfarenheter. Jag blev jag lite lugnare faktiskt. Om en eventuell operation skulle behövas så verkar den inte så farlig faktiskt. Det värsta verkar jag har gjort nu där de skriver " Gjorde nå fruktansvärt ont att ta biopsiprov", "Att göra biopsiprovet gör ju faktiskt väldigt ont", "Operationen är absolut inget jämfört med biopsin" "vävnadsprovet gjorde nåt så in i helv*te ont!!!" Okej det gjorde ont men sååå farligt var det faktiskt inte.. Så ja, nu är Anna lite lugnare i tankarna...

Mer uppdatering senare. Måste äta frukost. Fick inte i mig så mycket som en halv macka innan då jag var så nervös. Men nu är det över för den här gången så nu ska jag spiiiise. Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch læt hemskt! Allt blir bra nu ska du se! Klem!

2009-02-11 @ 12:21:29

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0