Jag kan förstå de som lider av galen städmani

Jag började mitt stora städprojekt igår. Det skulle bli kliniskt rent överallt. Min badrumsstädning fick ni läsa om igår men det var natruligtvis inta bara där jag städade. Först dammvippade jag överallt sedan dammstorkade jag med fuktig trasa. Mattorna togs ut på balkongen för piskning och vädring. Det dammsugades och golvtorkades. Spisen fick sig en rejäl genomkörare och "köksrent" sprayades på kaklet. Köksskåpen städades utanpå och innuti. Allt i skåpen togs ut och hyllorna torkades av. Där stannade i min tanke min städning och jag skulle känna mig nöjd. Men det gjorde jag inte så imorse var det på att igen. Rengjorde alla lådor, renasade och sorterade bland alla pappren vi fått i mattekursen. Ställde undan alla böcker och pärmar tillhörande den avslutande svenskkursen (som jag för övrigt glömt att berätta att jag fick VG i. Jäääiiij!!! )  Rensade och städade badrumsskåpet, garderoben och byrån. Jag VEK OM alla handdukar och sängkläder för att de inte låg matchande snyggt. (Hallå? Hur sjuk är man då?) Allt är kliniskt rent! Och vad gör jag då?

Jag tappar 1 liter öppnad mjölk på golvet!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Frida

Så fint du har det :)

2009-02-19 @ 21:31:45
Postat av: Anna

Frida, du är så bäst på att kommentera! LOVE

2009-02-19 @ 23:11:48
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Frida, du är så bäst på att kommentera! LOVE

2009-02-19 @ 23:11:49
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Lisan

Hahahaha!!!! Var tappade du den? Förhoppningsvis på golvet och inte någon matta? :)

Postat av: Anna

På golvet! Men vet du vad jag gjorde sen när jag skulle äta kycklingsallad som jag gjort? Jo då skulle jag skaka ut det sista ur dressingen och tror du inte korken lossnade och plums var där dressing på hela mattan.

2009-02-20 @ 16:31:56

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0