Första vikariatet!

Vet ni hur trött jag är nu? Dagen blev inte som planerad. Klockan 7.20 ringde mobiltelefonen. Yrvaken och rasslig i rösten svarade jag. Det var personalansvarig som ringde från en skola i Malmö och ville att jag skulle vikariera i en förskoleklass då deras lärare där var sjuk. Vimsig svarade jag ja utan att ställa allt för många frågor som tex hur länge jag skulle jobba till. Iväg till den här skolan. 30 minuter tog det att duscha, välja kläder, äta frukost och ta sig dit. Speedy! När jag kom dit trodde jag nästan inte mina ögon. En klass med 29 förskolebarn. Herregud!!! 29 stycken sådana småttingar (6 och 7år) i EN klass. I de andra förskoleklasser jag varit innan har de varit 16-22 stycken. Det är mer lagom. Det hela gjordes inte lättare av att där var 5 barn som inte pratade svenska. Som tur var var jag inte själv. Phu. Annars hade det varit jobbig! Jag lärde mig inte många namn idag måste jag erkänna. Väldigt världigt lååånga och svåra utländska namn som jag aldrig har hört innan. Det var en stor kontrast till skolor där jag varit och praktiserat på innan. Mycket stor kontrast. Men jag lärde mig mycket. Har chans att lära mig ännu mer imorgon då jag ska dit och vikariera igen. Imorgon ska jag ha 2:orna alldeles själv i idrott. Wraah! =) Men det ska nog gå bra. De verkade snälla. Wish me good luck =)

/Lärarinnan ;-)

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Lycka till:-) Och oroa dig inte för namnen, små smeknamn går alltid hem:-)

2009-02-03 @ 18:28:30
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Frida

Nettan det känns som du är färdig lärare :)

2009-02-03 @ 22:08:19
Postat av: Lisan

Så kuuul... Vikken skola??

2009-02-04 @ 10:52:14
URL: http://www.nogg.se/anxiety
Postat av: Anna

Vår gamla kära skola =)

2009-02-04 @ 19:18:35

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0