Sjukling blev frisk med näs-sköljare!

Sådär ja! En Anna på fötter igen. Ute ur sitt kärleksnäste ( ;-) )   och frisk som en nötkärna. Den senaste veckan har inte varit rolig ur en hälsomässig aspekt förfröken Nilsson. Det börjkade i onsdags förra veckan då jag bäddade hemma hos P. Jäkla huvudvärk och tryck över ögon brynen. Jag ställde själv en diagnos och den löd att jag druckit för lite vatten. Snabbt som tusan hinkade jag i mig i alla fallen liter vatten på 20 minuter. Tog en huvudvärkstablett och försökte verkligen ligga still i soffan de närmsta timmarna. Svårt blev det i alla fall när vattnet gjorde sig påmint och forsade genom kroppen som jäkla niagarafallen. Trodde aldrig det skulle sluta.

Värken fortsatte och lör,sön,månag hade jag så ont att jag var villig att ge upp. Jag grät av smärta och alvedon blev ett måste till frukost, lunch och middag och innan sängdags. När jag på tisdag morgon ansåg mig besegrad av min sjukdom och ville kapitulera till läkaren fick jag mig ett chockartat besked. Klockan 8.15 tisdag morgon var läkartiderna slut! Den polska sjuksköterskan på andra sidan luren var allmänt näsvis och tyckte inte alls att jag behövde någon läkare om jag inte hade snor med var i. FUCK snor med var! Jag vill ha en läkare! Jag har ont! Jag har så jävla ont skrek jag i luren! "Har du provat att ta en panodil eller alvedon?" sa den jävla kärringen på andra sidan telefontråden. Nääääääääääääääääää det har jag inte!!! Vad fan tror du ville jag skrika ut?? "Tror du att jag är född igår??Jag har levt på alvedon, 8 stycken om dagen i 6 dagar. Vet du hur många det är??? Det är 48 stycken! " Då blev hon lite med bitsk och irriterad på mig och tyckte att jag var otrevlig. Var fick hon det ifrån? =) Men herregud. Jag fattar att det inte är hennes fel men hur i helvete kan tiderna vara slut kl 8.15 om de öppnar kl 8??? När jag lugnat ner mig frågade jag om det dåkunde komma sig att jag kunde boka en tid till imorgon? Men det kunde man naturligtvis inte utan systemet funkar som så att man ringer när de öppnar klockan 8 och får en tid. Fick jag en tid? Nope!!!!!!!!!!! så FUCK systemet. helt galet! 

Men frisk blev jag till slut i alla fall och det kan man tacka internet för. Internet är kanske den nya sjukvården? Tror det var Anna som tipsade om en näskanna. Gick till apoteket och frågade dem och de hade en sprutliknande manick som man skulle skölja näsan med. (Se bild ;-) ) Följde instruktionerna, blandade vattnet med det medföljande saltet, sög upp de 250 ml i sprutan och sprutade in i näsan. FYYYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAN vad ont och obehagligt det var! En kallsup från barndomen i falsterbo gjorde sig påmind och jag fick ont i både öron och hals efteråt. Vad var det jag hade gjort med mig själv???  Orsakade jag verkligen mig själv den här smärtan? friilligt? VARFÖR!? Fokus försvann raskt från bihålor till öron och hals. Men smärtan i öron och hals försvann inom 10 minuter. Men hur var det med bihålorna? Fanns där någon smärta kvar? Nix pix! Nässköljaren hade utfört ett miralkel! 6 dagars ihållande smärta var som bortblåst och kvar hade jag endast min nyfunna kärlek, nässköljaren!


Kommentarer
Postat av: E.

ser läskigt ut! tur du e frisk nu i alla fall :)

2009-08-23 @ 20:52:59
URL: http://elleebellee.blogg.se/
Postat av: Sara

Kul med ny blogg

2009-08-23 @ 22:17:20

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0