Den upptagna ungdomen

Tjohooo.. Torsdag och veckan går så fort. Snart är det dags för allvaret som drar igång på måndag igen. Har smygstartat med att läsa en bok som vi ska ha läst till nästa vecka så det känns bra att jag är klar med den. Det måste varit en av de sämsta böcker vi läst här på högskolan. Jäklar vad dålig den var. Packningen hade jag tänkt dra igång med idag men det är ju så tråkigt. Inte tråkigare än att läsa den där boken då men snarlikt tråkigt. Istället blev det sovmorgon och god frukost hemma hos P. Dock ensam då han sticker till jobb 6.45. Anna ringde runt 10.30 och strax efter det mötte jag upp henne i stan för en kaffe. Trevligt att träffas och uppdatera lite då och då. Man gör det allt för sällan och tappar då också kontakten med snälla, trevliga och goa personer som man egentligen absolut inte vill tappa kontakten med. Man behöver egentligen inte träffas speciellt länge. Det kan räcka med ett par timmar för att prata av sig och hålla liv i vänskapen. Tråkigt att de flesta inte lever efter det bara. Syftar nu inte på någon speciell utan det gäller de flesta (som jag vet) inklusive mig. Man har ofta ursäkter som att man ska plugga, laga mat, tvätta, städa, äta middag, storhandla, träna, you name it. Men hur ofta hamnar man trots det här "hektiska" schemat man har, ändå en stund framför datorn eller slö-liggandes i soffan framför tvn. Klart att man behöver sin vila och lugna tid med sig själv med, men det gäller ändå att tänka efter en extra gång tycker jag och verkligen ta vara på tiden. Djupt Anna, djupt! ;-)

Nu ska jag hoppa in i duschen och snart träffa Frida för lite kvalitets snack med henne. Ska bli väldans trevligt! Vi hörs och vi flesta synes på lörda!!

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0