Dagen D hos Dr Annika

Sådär ja. Då var läkarbesöket gjort och en stor, stor sten har lättat från mitt hjärta! Tack till er som smsade lugnande ord. Ni är bäst! Älskar er.

Smärtsamt? JA!!!!!!! Lika smärtsamt som förra gången? Nej. Det krävdes endast ett försök den här gången (till skillnad från förra gången då hon på det FEMTE försöket lyckades) för att knipsa / skära av / få tag i rätt bit.

Vad händer nu då? Jo, nu är det som så att om vävnadsprovet fortfarande visar cellförändningar blir det en mini-operation på kvinnokliniken. Om de är borta blir det ett nytt, vanligt cellprov (inget hemskt vävnadsprov alltså) om ett år. Vi hoppas natruligtvis på det sistnämnda!

Kommentarer
Postat av: Lisan

Vad för slags operation? Å jo, det var dom pillerna jag tänkte på... Såg oxå artikeln idag om dem! Men, det är ju "bara" 29 personer som drabbats.. Inte så mkt, med tanke på hur många som använder dom :)

2009-08-26 @ 19:23:59
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva
Postat av: Sara

Håller tummen :)

2009-08-26 @ 21:00:01
Postat av: Johanna

Tänker på dig gumman, o håller tummen.

2009-08-27 @ 10:05:06
Postat av: Anna

Okej om det hade varit huvudvärk eller liknande som bieffekt. Men leverskador är inget jag hade velat ha att göra med. Leverskador är leverskador liksom. Det är ett livsviktigt organ som drabbas. Även om det "bara" är 29 personer så är det ändå 29 personers lever som råkat illa ut.

2009-08-27 @ 14:28:56
Postat av: Lisan

Ja, men det finns ju sådana biverkningar på många mediciner.. Det räcker med att en person får något, så måste man skriva till det på listan över biverkningar! 29 pers av flera miljoner människor är nog inte ens 1%.. Å vanliga alvedon får tex inte användas om man har problem med levern... Å du svarade inte på min fråga om vad det är för slags operation? :)

2009-08-27 @ 16:11:31
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva
Postat av: Anna

En operation där de tar bort cellförändringarna om där fortfarande är några. Men förhoppningsvis är där imte de då hon inte kunde se det i mikroskåpet så jag håller alla tummar och tår för att de är borta och hppas hoppas hoppas så innerligt att jag slipper den.

2009-08-28 @ 11:28:39

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0