Tjiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii fick jag...

Tjiii fick jag. Glöm det som jag skrev i förra inlägget. Radera det ur minnet. Det kommer inte att hända. Not going to happen. Istället blir det en fredagkväll ensam. Ska göra en Sophie och slå upp mig en satans grogg och svepa den på 20 minuter. Happy fuckin friday!

Riktigt så illa som det låter är det kanske inte. Orsaken till mitt lilla humörsvajande är P. Klockan 19.37 (bry er inte om det konstiga klockslaget) skulle jag varit hemma hos honom med ett uppdukat middagsbord. Klockan 18.30 upptäcke jag till min förskräckelse att klockan blivit just 18.30 och att jag fastnat i en plugg-trans vid datorn där rum och tid inte existerar. Jag är ca 27 minuter back för att jag skulle lyckats vara i tid till min middagsdejt. In i duschen och det går helt omöjligt att snabbduscha då både hår ska tvättas och sen dessutom rakas här och där. Väl ute ur duschen har klockan hunnit slå 18.53 och jag konstaterar det faktum att jag är sen och att det inte finns någon som helst möjlighet att komma i tid. Jag får meddela. Hastar iväg ett skamset och ursäktande sms om att jag är där 23 minuter senare, det vill säga 20.00, sharp. Några minuter senare ringer han och jag svarar stressigt. Han lugnar ner mig och säger att jag inte behöver stressa. Nä hä tänker jag. Skönt. Hans kick boxning kanske drog över tiden så han är kanske också sen? Han frågar ledande vad jag ska göra imorgon? Jag svarar att jag ska gå ut och han svarar tillbaka "skit också". Mycket hinner hända i Annas hjärna men tanken på att han skulle vilja träffas imorgon istället för idag slår mig inte. Istället hinner jag få ångest över mina egna planer för morgondagen och att jag kanske missar en fest men hans kompisar! För jag vill ju verkligen träffa hans kompisar! Men tanken avbröts abrupt när han förklarade orsaken till telefonsamtalet. "Det är så här att min lilla systerdotter, syster och hennes man är nere från.... (kommer inte ihåg, någonstans norr över) och är i Lund ikväll. Där avbröt jag honom med mina stöttande kommentarer: "Vi tar det en annan dag" "Ingen fara" Träffa du din syster!" Jag hörde på hans röst att han hade ångest och verkligen kände sig taskig. Han sa förlåt miljontals gånger och skickade ett förlåt sms 10 minuter senare. Han menade det. Stackars kille. Klart att han ska få träffa sin syster som han visserligen inte träffar jätte sällan men ändå. Han har verkligen bra kontakt med hela den familjen så vem är jag att stå ivägen? Jag hörde att samvetet var på riktigt därför fanns det ingen anledning för mig att låta besviken och ledsen, trots att jag var det. Jag ville ju inte förstöra hans kväll. Tycker ni att det är rätt eller fel gjort av mig? O ena sidan kan jag tycka att det är absolut bäst att vara helt ärlig och säga vad jag tycker och att jag faktiskt blev jätte leden och besviken. Herregud! Vi har inte setts sen i tisdags! Men o andra sidan så vad gör det för nytta? Det gör ingen nytta ikväll i alla fall. Allt det hade gjort nu ikväll hade varit att han fått ännu mer dåligt samvete än vad han nu hade och kanske skapat en pisskväll för honom.

Det kom helt från hjärtat när jag sa det men ju mer jag tänker på det destu mer irriterad blir jag. Det jag blir irriterad på är att det här måste han vetat om innan klockan 19 då han ringde. Det måste varit ganska så planerat, i alla fall för dagen, att de skulle köra ner. Det andra jag kom att tänka på är att de till 98% kommer att stanna över nattan hos deras föräldrar. De kör ju inte tillbaka mitt i natten utan det är med säkerhet att de stannar tills imorgon i alla fall. Det jag nu kan tycka är att han skulle kunnat träffa dem imorgon bitti/förmiddag/lunch/eftermiddag istället. Istället för att avboka med mig ikväll hade de ju kunnat träffas imorgon. Nej, och vet ni varför???? Fulla spekulationer nu... Men Jooo, för att imorgon är han ju upptagen med fiskandet!  Han ska upp och fiska tidigt imorgon bitti! Och DET måste ju prioriteras. KANSKE, bara kanske, är jag paranoid. Kanske inte. Jag tror snarare på det senare då mina kvinliga intuitioner och anande brukar ha rätt vad gäller sånt här. Men tro mig, det här ska undersökas. Och om det är som jag tror, då ska han få sina fiskar varma ;-) Hahahah.. HUMOR!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Då kan ju du hänga med oss till Kb nu :)

2009-04-17 @ 23:24:01
URL: http://dysfunctionalprofessional.blogg.se/
Postat av: Sara

Sluta tänk så mycket Anna :)

2009-04-18 @ 10:41:19
Postat av: Lisan

Håller med Sara... du analyserar för mkt! Fast jag ska inte saj nåt.. jag är likadan :P

2009-04-18 @ 11:22:10
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0