GEEEEENUS


Jaha.. It´s a fact. I am an overanalysing biaaach. Haha.. Kanske inte riktgt så ni uttryckte er men jag tolkar det så med min analytiska hjärna ;-) Haha..

Nej då. Idag är humöret på topp. Väldigt svårt att låta bli att vara glad när det är sånt här väder. Redan varit ute på min första promenad och ska efter jag läst ut skit genus boken "modiga prinsessor och ömsinta killar" ut på min andra. En sväng till friskis. Inte för att träna idag utan för att sola. Satte mig på balkongen innan i bikini men jag hann inte mer än att doppa min bikiniklädda rumpa i stolen förrän jag reste mig igen. Sviiiin kallt ju. Inget bikini väder =) Så att sola ute får vänta och jag välkomnar istället grillen på friskis en månad till. Ville egentligen skriva "kärringa grillen" men med allt genus skit jag läst får jag som blivade lärare passa mig för såna här otroooooligt kvinnoförnedrande uttryck. Känner ni min irroni?! Ööörh, vad trött jag är på den här boken. Kvinnoförnerdring hit och kvinnoförnedring dit. Jag tycker så här. Låt pojkar få vara pojkar och låt flickor få vara flickor. Det finns en anledning till att pojkar är pojkar och flickor är flickor. Det kallas testosteron och östrogen. Vi är inte lika. Behandla alla med samma respekt, naturligtvis, men om flickan vill leka i dockrummet med sina omhändertagande lekar tvinga då fan inte in henne i byggrummet bara för att det ska va genus tänk. UUUJ. vad trött jag blir. Massor av tankar om genus. Överdrev kanske lite där men det gör fasiken de här i den här boken med.

Ikväll är det party med de oldies som gäller. Det är jag, Tudan, Patrik, Jimmy och Gulli. Inte träffat de tre sistnämda på över 1 - 2 år i alla fall så det ska bli såååå kul!! Bilder kommer säkert imorgon. Ska bara komma ihåg att ladda digitalkameran. Uuj, undra om jag fick med laddaren från Kstad? :-s Får undersöka det nu me en gång.

Nu åter till allvaret. Puss och ha en super kväll. Ses kanske ute i vimlet??? Botten upp!!! ;-)



PS! Skänker förresten en stor, stoooooor tanke till my fellow bridesmade  Ellebellebus som är på audition för idol idag i folketspark. Håller alla tummar och tår!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ha så kul ikväll :)

2009-04-18 @ 14:30:02
Postat av: Lisan

Partaja för mig med ;)

2009-04-18 @ 15:33:23
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva
Postat av: purplerain

Tack, ja tänk att jag vann. Tesstamente är ju lika galen som jag. Kanske var det därför.

2009-04-19 @ 00:45:51
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Daniel

Sup inte för mycket nu!

2009-04-19 @ 04:22:56
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Elle

Tack så mkt Anna! Det gick inte hela vägen men det var kul =)

2009-04-19 @ 12:26:42

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0