Min specialité! Att göra planer i huvudet

Jag vet inte om det är typiskt för människan, eller för kvinnan eller kanske helt enkel bara för mig och Sophie, men lik väl gör vi fan det varenda gång!  Gör vadå kanske ni undrar? Jo, vi planerar i framtid. Vi gör upp vår egen lilla planering i vårt huvud över hur vår fredag, eller vilken kväll som helst för den delen, ska se ut. Vi planerar in i minsta detalj. Jag kommer hem då, hoppar in i duschen då, förbereder det sista då.... Allt utan att vår kvällskompanjon ens är medveten om att vi ska träffas. Min planering började på jobb idag. Eller nej egentligen inte. Det började långt innan i och med att det blivit lite av en tradition att vi träffats på söndagar. Men i alla fall. Det började med att jag skulle köpa lite blommor och kom på den briljanta idén att P skulle få sig ett påskris! En kul grej som visar min uppskattning och att jag tycker om honom på ett lite mer lättsamt och kul sätt än vad den traditionella rosen gör. Och TRO MIG! Rosor?! Haha.. Nej, nej! Där är vi INTE än! Efter jag slutat gick jag och plockade ihop mitt påskris och mina tillbehör. Körde hem, Hoppade in i duschen och fixade till håret fast besluten att jag inte skulle höra av mig först och tvärsäker på att vi skulle ses. Men icke. Han hörde inte av sig. Klockan 18 ringde jag honom och frågade om vi skulle göra nåt. Till min förvåning kunde inte han. Nej, han skulle hem till sina föräldrar! Va faaaaaaaaaan. WHAT!? Han skulle ju få ett påskris!!!!!!!!!!!!!!! Så nu sitter jag här med mitt påskris. Jaja. Glad Påsk, Anna!


Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0