Skuldkänslor och hjärtebekymmer

En sak som jag glömt att berätta. När jag, Frida och Lisan var på möllan i torsdags och tog en öl kom där två män och frågade om de fick slå sig ner vid vårt bord. Det visade sig att de var riktigt trevliga båda två och jag fick speciellt kontakt med A. När kvällen led mot sitt slut frågade han om inte han kunde få mitt nummer och singel som jag är så fanns det ju ingen anlednig till att inte ge ut det. Han var ju super söt och hur trevlig som helst. Det var nästan skrämmande men jag såg mig själv i honom. Vi var så himla lika.

Nu har vi smsat och hörts per telefon hela påsken. Den här mannen har ringt mig fler gånger under påsken än vad P gjort på 4 månader. (VARNING, Anna?!) Igår ringde han och bjöd ut mig på middag när han kommer hem från Norge nästa vecka. Så fort jag tackat ja och lagt på luren kände jag hur skuldkänslorna kom krypandes. Skuldkänslorna berodde naturligtvis på P och mina starka känslor för honom. Hur kan jag gå ut och äta med någon annan när jag känner så här för honom? Är det fel att göra så av mig? Fast att vi bestämt att det är fritt fram att dejta andra känns det ändå fel på något sätt. Ska jag berätta för honom attt jag ska ut och äta med en annan kille? Fast det ingick i och för sig inte i "avtalet" va hade. Då bestämde vi att så fort det handlade om mer intima detajer skulle vi prata med varandra om det. Samtidigt tänker jag på den här killens känslor. Är det rättvist mot honom att gå ut och äta med honom när jag känner så här för P? Fast o andra sidan så utvecklar man ju inga känslor för en människa under en endaste dejt...

Egentligen vill jag ju inte ha någon annan än P. Men tänk om jag väntar på honom förgäves? Han kanske inte ens har någon som helst tanke att någonsin inleda ett förhållande med mig. Vad vet jag? Han säger ju att han vill vänta och ha sin frihet men helt ärligt så vet vi ju alla hur män är. Hur länge ska jag vänta på honom innan jag tar upp det här samtalet igen? Jag vill verkligen inte ställa ett ultimatum som låter "Antingen är vi tillsammans eller så skiter vi i det". Det känns ju helt jävla fel och TVINGA fram ett förhållande men samtidigt är det ju ett förhållande med honom jag vill ha och jag kan inte vänta hur länge som helst.

Just nu vet jag varken ut eller in. Småbekymmer och pettitesser jag vet......

Kommentarer
Postat av: Sophie

Nehe du Anna, ursäkta dej nu inte... känslor är inte småbekymmer och petitesser!! Speciellt inte dina :) Följ hjärtat baby så ordnar det sej till det bästa!

2009-04-15 @ 15:06:09
URL: http://linda-sophie.blogspot.com
Postat av: Tesstamente

Hm, knepig situation.. Men jag tycker att du ska njuta av livet så mycket du kan, och att gå på en dejt med den nya killen skadar ju ingen. Se det som en kul erfarenhet och det som händer, händer.

2009-04-15 @ 19:45:31
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag håller med ovanstående! Lev livet o gå på en dejt med killen! Han kanske inte är nått att hänga i julgranen men testar du inte får du aldrig veta. Men lever bara en gång eller hur? :) Puss

2009-04-15 @ 21:56:38
Postat av: Lisan

Klart du ska gå ut med honom.. han var ju sååå trevlig!! Men du bör vara ärlig mot honom och kanske säga att du träffar en annan oxå, så han vet liksom! Eller nej, vänta med det och se vad som händer efter middagen :) Visst, du har starka känslor för P.. men du kanske kan börja få känslor för A med! Only time will tell... Å som du skrev... hur länge ska du behöva vänta på P? Tänk så går det X antal år och sen sajer han att han inte vill något! Tänk så många du kan ha gått miste om då?! Hoppas allt löser sig iaf :) Kram!

2009-04-16 @ 12:48:39
URL: http://www.nogg.se/nittonhundraattiotva

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0