Livrädd är vad jag är! (Känsliga läsare varnas för otäck information)

Guuud! Har ni hört? Jag trodde det var ett skämt när jag hörde det på radion igår när jag körde till Kstad. Men sen så snackade de om det imorse på nyhetsmorgonen heeela morgonen samt att det var det första nyheten som presenterades under nyhetssändingen. Vad är det jag pratar om? Har någon kunnat missa det?? Joo, det är ju såhär att forskare i Schweiz ska försöka återkonstruera en mini big bang och på det sätter få mer klar tecken om hur jorden och universum uppstod. Det ska de göra genom en 27 km lång tunnel som är lika stor som texas i Usa skicka igenom olika partiklar i ljusets hastighet. Eller något sådant. Jag är inte så bra på forskarspråk. Försöket började idagoch om 2-3 månader ska det vara avslutat. De flesta (Jaaa flesta???) forskare är positiva till den här forskningen men det finns även de som varnar för att det finns en chans att det skapas ett svart hål som slukar jorden vilket menas att jorden går under. Vaaaa??? Vadå finns en chans?? Hur kan man ens riskera en sådan här sak? Jag fattar ingenting. Är de dumma i huvudet? Har inte vi andra vanliga människor något att säga till om det här? Borde det inte bli en världs omröstning om det är värt att riskera människornas och jordens exixtens???? Vi är faktiskt också en del av den här jord och det är lika mycket vår jord som det är forskarnas. Jag vill inte gå under. Det har alltid varit min största rädsla. Milleniumskiftet var jag hur stirrig och rädd som helst. Jag är upprörd. Upprörd och livrädd!!!


Kommentarer
Postat av: Lisan

hahaha....sänder en liten kram för att försöka lugna daj :)

2008-09-11 @ 12:58:55

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0