After school!


After work

After work. Detta nya trend-begrepp som blev känt för mig först nu i somras. Om ett after work finns då borde väl en after school också vara giltligt som ett begrepp??? Alla har vi olika sätt att fira detta fenomen på. För det är väl det vi gör? Firar? Vi firar att vi är fria från våra plikter och det gör vi genom att slappna av, i alla fall för en stund. Det är konstigt... Varje dag jag kommer hem från skolan hamnar jag alltid och då menar jag ALLTID framför datorn i några minuter innan jag gör något vettigt. Det är som att den har en dragningskraft som säger "Kom, KOOOM Anna och använd mig". Jag tror att jag dras till den då det är ett sätt för mig att komma ner i varv innan jag tar för mig av dagens senare plikter som att laga mat, städa, plugga och bädda sängen (Hinner aldrig det på morgonen huuuur tidigt jag än ställer klockan). Jag ska nog ta för vana att blogga då jag ändå sitter här. Men det svåra är att komma på något att blogga om. Att hitta något som man vill säga, förmedla eller berätta om som är tillräckligt intressant för mig och för att utmana mig i mina tankar och samtidigt kul för er att läsa om. Det senare brukar jag som jag bevisat innan inte bry mig särskilt om men ändå =) Jag vet ju att mina vänner räknar med att få läsa spännande och intressanta saker.


Som sagt, precis hemkommen från högskolan. Vi bearbetade bara EN bok av 4 (!!!) på seminariet idag. Det tyckte jag var lite dåligt då man tokläst alla böckerna tills idag. Men vi skulle visst bearbeta dem på nästa seminarie istället. På tal om kurslitteratur så är den inte alltid så enkel kan jag berätta. Vissa böcker är okej men andra undrar man om det är någon människohatare som skrivit för att driva alla elever till vansinne. Värst var det  när vi gick första terminen. Jag har ett citat ut en bok som heter "Lärare imorgon" av Calgren & Marton som låter så här: "Vidare förekommer variation i flera dimensioner samtidigt genom att variation inom en dimension äger rum inom variationen inom en annan dimension". EEEHH VAAA!? Nu har ni ju inte sammanhanget men jag lovar att ni inte hade förstått sambandet i alla fall. Helt sjuk mening! =)


Nu har jag samtidigt som jag skrivit kastat i mig en tallrik med yoghurt och musli då jag kände att kolhydraterna behövdes i form av ny energi för att orka med resten av dagen. Har hittat den bästa Yoggin ever! Persika och vitt te! Hur god som helst. ARH! Märkte dessvärre nu precis att den innehåller hela 2 % fetthalt. Lurad jag blev nu då! Den stod nämligen mitt ibland de sortarna som bara innehöll 0.1%! Hö! Om jag visste det hade jag aldrig köpt den. Inte konstigt att den var god! Hmm.. Men men. Jag körde i alla fall till ica innan och handlade mat för att göra spagetti och köttfärssås. När jag sedan kom hem ångrade jag mig då jag ska äta gulasch soppa och dricka vin med Sophie ikväll. Sen blir det ingen träning ikväll så man kan ju inte äta två hela måltider då. Nej, det får bli ett lite lättare mellanmål och sedan gulasch middag ikväll. MUMS!!  

 
After school i Ktown!


Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0