Ormtjusaren Anna

Gokväll!

Ett sent kvällsinlägg kommer lastat... Innehållet är inte riktigt bestämt än i skrivandets stund utan jag tar det som det kommer. Sådana inlägg brukar sällan bli bra men jag hade noll fantasi om vad jag skulle skriva om idag. Det har liksom inte hänt något idag. Jag har varit utanför min dörr en gång idag. Underbart höstväder har det varit här i Kstad. Vädret varit i belåtenhet i Malmö med eller?  Lita halv bakis vaknade jag av mig sjäv klockan 8 imorse. Gick upp och gjorde mig lite frukost men insåg ganska så snabt att piggheten inte gick att bibehålla så jag la mig i sängen igen. Låg och zappade mellan lite olika kanaler och fastnade på nature chanel där det handlade om ormar. De som känner mig vet att de är min absoluta fobi och jag tål knappt se dem. Eller jag gjorde inte det förr i alla fall. Nu har jag blivit mer behärskad och kan se på dem med ett ganska så lugnt humör. Visste ni att ormen har den mest töjbara munnen av alla varelser? Helt sjukt var det! En smal liten orm skulle svälja et stort stort ägg. Visst tänkte jag när han började. Det kommer ju aldrig att gå! Men munnen blev större och större och till sist hade den smala ormen slukat det stora ägget! Och innan ägget gått sönder i ormen såg det helt sjukt ut. Det absolut colaste var att det som inte ormens matsmältning kunde ta hand om, äggskalet i det här fallet, kom upp ur munnen igen. Så vips kräktes där upp ett mosat äggskal. Coolt! =) Amen GUUUUD! Nu när jag skulle kolla efter en rolig bild på en orm kom jag över den här videon där en orm ätit en flodhäst!! Fejkat? Jag tror inte det. Ser jätte verkligt ut. Bedöm själv. http://images.google.se/imgres?imgurl=http://video.jesper.nu/videos/73358/snakeeatinganegg.flv.2.jpg&imgrefurl=http://www.jesper.nu/jtube/Djur/32806-Orm_ter_flodhst_Ej_fejkat_mste_ses/&h=80&w=120&sz=5&hl=sv&start=4&usg=__rx_L3umUUXlC6__3y7vKJ0O3g8Y=&tbnid=3Exs0qTP4s33nM:&tbnh=59&tbnw=88&prev=/images%3Fq%3Dorm%2B%25C3%25A4ter%2B%25C3%25A4gg%26gbv%3D2%26hl%3Dsv%26sa%3DG


En sjuuukt skabbig bild på mig då jag är svettig och har dubbelhaka. Men det bjuder jag på! =)

Kommentarer
Postat av: Frida

Hur många drinkar jag än hade druckit, så hade jag aldrig vågat hålla i en orm.

2008-10-24 @ 22:32:53

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0