Orena tankar på högskolan

Visst är det hemska att få skratt-attacker när man absolut inte får ha det! Det hände mig idag. Vi satt på ett seminarium och vår lärare sa ett uttalande som hon bad oss fundera över och använde uttrycket "sug på den karamllen ni!". Fine tänkte jag. Det ska jag fundera över. Det var inte mer med det. Problemet var att hon inte släppte den här paralellen med att suga på karamellen. Vidare fortsatte hon: "Ta in den i munnen och sug på den", "Kör runt den ordentligt i munnen" ,"Smaka på den". Förstår ni var jag vill komma??? Haha.,. Jag la upp världens as-skratt och skrattade okontrollerat rakt ut i klassrummet. Jag tittde runt i klassen och upptäckte till min förtvivlan att INGEN annnan (förutom Sophie förstås som också skarttade men MYCKET mer diskret!)  haft samma tankar som jag och la mig skamsen och alldeles röd i ansiktet ner på bordet. Då vänder sig Carina (läraren) om till mig och frågar "Sa jag något fel, Anna?" Haha.. Kan ni fatta att det var pinsamt. Sen kunde jag naturligtvis inte sluta. När jag samlat mig och fått tankarna på annat håll och tror att jag är lugn tittar jag på lila Sophie som förtvivlat försöker komma undan sina orena tankar och sitter och skriver febrilt i sitt block. Helt plötsligt börjar hon skatta igen och då är det kört för mig också. Det tog ett tag att komma ifrån det här och in på rätt spår igen kan jag berätta.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte göra annat än relatera till din lilla skatt attack. Hade nog gjort samma sak. Gjorde det när jag läste. //

2008-10-08 @ 20:59:54

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0