Goodbye K-town. Hellooo Malmö!

Såja, nu börjar det närma sig. Proppade resväskan full med kläder och drog med det första "flyttlasset" till Malmö imorse. Det enda som är kvar av skolan nu är opponeringen som är på tisdag nästa vecka. Så sommarlovet har börjat lite smått nu. Det är med blandade känslor måste jag erkänna.

Det positiva med att flytta till Malmö igen är förstås alla mina söta Nettor. I love you and miss you very much! Även det här att sticka till Möllan, lilla torg eller gränden (Muuums! Gränden kom jag på idag! Guuud vad jag saknar det! De öppnar 29 Maj. Någon som är sugen? ;-) ). Helt underbart att vara i Malmö under sommaren. Det är ju trots allt min stad. En fantastisk stad som jag älskar! Även att träna på friskis i Malmö ska bli helt underbart. De är såååå generösa med utbud på pass jämfört Kristianstads friskis. Kristianstads friskis är väl helt okej under vinter och vår månaderna men sen går det utför. De har typ tagit bort ALLA pass som jag gillade. Hmm .. Tråkigt :-( Nä, tacka vet jag Malmö! De har fler pass under sina sommarmånader än va friskis Kristianstad har under sina vinter/vår månader. Heja Malmö! Det var förresten Malmös friskis som gjorde att jag åkte hem idag. Var så himla sugen på att träna skivstångspasset klockan 12 så jag satte klockan på 9 och körde sedan hem.

Det negativa med att lämna Kristianstad är förstås att inte träffa min livskamrat, ;-),  Sophie. Öööh.. Vad jag kommer att sakna dig under de här månaderna! Men vi har sagt att det eventuellt blir någon Lisebergs resa v. 28 när vi båda har semester. Och sen skulle jag komme hem till dig o dina föräldrar i Röstånga och grilla. Och du är natruligtvis välkommen till Malmö du med! 

Det andra negativa är att jobba. Buhuu.. Att jobba påMalmborgs under sommaren är en plåga. Det är så varmt och svettit och man är så slutkörd efter en dag tack vara att där inte är någon luft som cirkulerar.. Sen att det är ganska så tråkiga och inte direkt utmanande arbetsuppgifter gör inte saken bättre. Men men.. Pengar behöver man ju.

Det tredje negativa är ju då att man inte får vara i sin lilla lägenhet. Jag kommer att sakna skolan med.. Att träffa alla vänner... hmm.. Mixade känslor.. 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag är lätt med på att gå till gränden :)

2008-05-27 @ 20:54:59
Postat av: soffi

uuhuuu... kommer sakna dej med pärlan... MASSOR!! Är inte lika kul här när inte du är här!! (märker det idag haha sjuuukt sällskapssjuk haha) Men vi får ses så ofta vi kan :) Love you! pussis

2008-05-28 @ 11:25:06
URL: http://lindasophie.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Jag är med på gränden jag med!! :) Just say when baby!

2008-05-29 @ 19:55:28

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0