En chockad, besviken och ledsen Anna...

Helt jäkla störda människor alltså! Tänk att människor kan bete sig så här än i dag. Jag trodde faktiskt att man mognade med åren men så verkar inte vara fallet. Jag ska förklara vad jag menar..........

Jag var på fest igår. Eller snarare två fester. Först var jag hos Petra som fyllde 25 och åkte senare vidare till en annan fest, och för deras egen skull nämner jag varken namn eller plats. Skulle bli trevligt att komma dit då jag inte träffat de här människorna på väldigt lång tid. Jag och Frida kom dit runt 23 snåret och alla var sådär lite lagom fulla och trevliga. Hälsade på alla, minglade runt, tog mig en öl, dansade. Ja, ni vet, det där vanliga. Efter en stund, jag vet egentligen inte vem det var som sa det, men jag får i alla fall reda på att borden står placerade precis som ett hakkors. Jag förstod inte riktigt och tänkte typ "Va? Vad e det för idiot som ställt ut borden så? Det är ju inte möjligt! Det måste vara ett misstag" Men jooodå, det var möjligt! Jag fick sedan höra att H stolt berättat för en av mina kompisar att de medvetet placerat borden så. H hade även ställt sig upp när alla satt och åt/drack och skrikigt Sieg Heil. Helt jäkla ofattbart! Vad är det för människor? Jag är helt chockad. Hur kan man ens tänka så? Vet de vad det innebär? Usch nä, hemska människor! När vi fick reda på det stack vi direkt därifrån. Jag kände mig riktigt smutsig. Smutsig, skamsen, ledsen och chockad. Smutsig för att jag varit där, kramat och umgåtts med de här människorna. Skamsen för att jag borde vetat bättre. Men blåögd som jag är trodde jag att människor kunde förändras. Ledsen för att jag inte riktigt kan förstå att de tror att de är bättre än någon annan. Hur kan man inte se alla människors lika värde? För mig är det helt ofattbart. Tänk att se ner på någon annan människa på det sättet bara för att man inte är av samma hudfärg. Enligt mig finns det en ras och det är den mänskliga rasen. I och för sig så borde jag inte vara så chockad. De är ju inte speciellt smarta och har aldrig varit det heller. Det går ju inte precis att föra en meningsfull konversation. Allt de kan prata om är nog brudar, öl, hojar och tatueringar. Vill aldrig mer ha något som helst att göra med de här människorna. Nä ni, håll ni er för er själva, så umgås vi som har något mellan pannbenen med varandra. Jäkla idioter.

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0