Dagen efter

Gårdagen var mycket lyckad. Eller kvällen i alla fall. Dagen var lite halvkrånglig. Känns som att jag är otursförföljd för tillfället. Det började med att jag tappade min älskade klocka i badrumsgolvet. Tjoff sa det och man kunde inte längre se vad klockan var. En stor spricka i glaset. Efter att jag sörjt färdig begav jag mig ner i tvättstugan och tvättade (DUH!?, som man skulle göra annat i tvättstugan). När jag kom tillbaka och skulle slänga in tvätten i torktumlaren upptäcker jag att den ena maskinen inte har centrifugerat. Guuuud va drygt. Fick ägna en halvtimme åt att vrida ur alla kläder i vasken innan jag stoppade in dem i torktumlaren.
När det var dags för mat så kokte jag ris och när riset var klart stoppade jag in currygrytan i microvågsugnen. När grytan var varm skulle jag lägga upp allt på en tallrik och då (mitt jäkla klumpass!!!!) lägger jag "microlocket" på den varma spisplattan. Och där låg det ett tag. Ni kan ju gissa vad som hände. Jo, locket smälte naturligtvis och hela spisplattan var indränkt i plast. Så där fick jag ju stå en stund och försöka pfå bort det.
Så det gick en massa tid åt saker som inte var planerade.

Jag var hos Sophie vai 16.30. Då drack vi det första glas vinet och åt smaskiga jordgubbar till det. Vi sminkade oss och dansade rundor i lägenheten. Klockan 18 gick vi hem till mig och drack lite till. Vid 18.30 gick vi ut till de andra och grillade våra korvar. Sen fortsatte kvällen/natten där. Supertrevligt hade vi. Träffade massor av nya människor som bodde i mitt hus som jag aldrig träffat/pratat med innan. Så det  var en riktigt lyckad valborgsmässoafton. Här är lite bilder.

       

Den på mig i hatten är min favorit ;-) Snygg pose....


Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0