Helgen i Röstånga + dagens planer

Då var man hemma i storstaden igen. Haft en underbart trevlig och avkopplande helg i Röstånga. En riktigt fin liten by, liten och gemytlig. Den var liten men ändå större än vad jag hade tänkt mig. Riktigt fint hus hade familjen Nilsson i alla fall. Fint hus och fiiiiiin trädgård. Det märktes att det var ett stort intresse för dem båda. Hur underbart trevliga och gästvänliga som helst. Gillade Ingis och Bosse =). Kom till Röstånga vid 16-tiden. Då började vi genast med ett glas vin och skitsnacket. Vi var båda en aning bakis så det söta black tower vinet låg på kylning och det kände vi passade utmärkt. Det första glaset var lite sådär lagom kämpigt men de andra var hur goda som helst. Innan maten råkade vi klämma i oss en hel flaska då vi hade mycket att prata om. Sophie berättade om sin resa till Kroatien och sitt svin till man som hon träffar/träffade. Jag har varit med om mycket men ett sådant svin får man leta efter vääääääldigt länge! Obeskrivligt FEG man. Ja, för det är ju en man. När man ska fylla 30 nästa år får man ju räknas till vuxen. Fast jag känner ju en del som placerar sig tätt på prispallen brevid Sophies. I alla fall. Grillat stod det på menyn. Plus en flaska vin till. Mums. Gott. Och perfekt grillväder! Efter maten blandades det capriniahs (hur det nu stavas) och när de var uppdruckna begav va oss cyklandes ner till stationshuset. Eller Sophie cyklade och hon ramade mig. Shit va obehagligt det var. Ganska så fnittriga och på en nerförsbacke som bara fortsatte, fortsatte och fortsatte. Det gick foooort... Kvällen avslutades med en cider med Ingis och Bosse och sängdags runt 1-tiden.

Dagen efter ställde vi klockan på 9 och efter frukosten begav vi oss på en rundvandring i Röstånga by. Odensjön och ICA var det som skulle ses =) Vacker sjö som är omringad av berg. Häftigt. Glömde naturligtvis digitalkameran så inga bilder togs. Helgen avslutades med en lunch hemma hos Nilssons och jag var på väg hem till storstaden vid 13.30 igen. En perfekt helg! Tack hjärtat! Puss. Love you

Idag ska jag på match. Mff - Hammarby. Skulle gå med Louise och Maria men beslutade mig för att ge det här med män en chans igen =) Det gick ju väldigt bra på vår så kallade fika så en Mff- match kan ju inte gå fel. Vi får se. Om inget annat så är han en trevlig kille/man att vara med. Vi tar det som det kommer helt enkelt. Inga förhoppningar.

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0