Hemma i Kristianstad

Hemma i Kristianstad på en snabbvisit. Eller snabb och snabb. Jag ska spendera natten här. Så här skönt att komma hem har det nog aldrig varit. Är otroligt trött på mams o paps som ALLTID är hemma. Jag får aldrig någon tid för mig själv.  Men nuuu... Ahhh Va skönt det är. Kom väl hit runt 19 tden och körde inom ica och köpte vindruvor, ost och kex. Så nu har jag legat i soffan och krängt i mig det. Allt som fattades var ett glas vin. Eller fler. Men jag hade inget vin i Kstad så det fick gå utan.Det blev iställer ett glas funlight saft. Naturligtvis upphällt i ett vinglas för den där lyxiga känslan =) Myyys och kvalitetstid med mig själv. Helt underbart. Nu längtar jag till hösten. Och vilken höst sen! Fick läsa det jag ville tillsammans med min trogna vapendraginna Sophie. En klass på 35 stycken är vi. Känner 11 stycken sedan innan då jag gick inriktningen språk och skapande med de innan. Bra människor. Alla trevliga.. Eller nästan i alla fall. Finns väl ett och annat undantag. Men man kan ju inte få allt. Koillade på schemat innan. Herregud. Jag hoppas nästan att det inte är klart. Som det ser ut just nu går vi i skolan 2 dagar i veckan, för det mesta onsdagar och fredagar. Känns ju jätte skumt. Hmm.. Alltsammans drar igång onsdagen vecka 35, vilket betyder att jag får en och en halv veckas ledighet innan skolan börjar då jag bara jobbar till v. 33. Och det kan ju behövas. Att få vila upp sig lite till och samla de där extra krafterna. Och kanske lite sol? Men det e nog för mycket begärt?? Det är faktiskt inte klokt! Har haft semester i två veckor nu och inte en endaste gång har jag fått ligga på staranden. KAAASSSTT väder precis heeeeeeeela semestern. Jag börjar jobba på torsdag. Men nu ni! Nu kan ni tro att det ska bli fint väder. Och det börjar på torsdag. Hatar vädergudarna mig? I THINK SOOOO

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0