Nyårsshopping á la Anna!

Sådär ja. Då är man hemkommen från en helvetesshopping på Ica Malmborgs Limhamn. Fyyyy vad mycket folk där var som sprang och trängdes! Det visste jag i och för sig redan så jag var väl förberedd på det. Nu är matshoppingen klar i alla fall.
 

Har haft noll fantasi vad jag ska göra för efterrätt men hittade ett smarrigt (eller orginalreceptet är kanske inte så avancerat men lite ändringar från moi blir det det! =) ) recept på nätet.


Chokladmousse


Ca 6 personer

200 g mjölkchoklad
4 äggulor
4 dl vispgrädde
2-3 bitar daim

Garnering
jordgubbar, hallon
daimkross

1. Bryt chokladen i småbitar och smält den över vattenbad.
Grovhacka daimbitarna.
2. Ta chokladen från värmen och rör i gulorna. Rör kraftigt.
3. Vispa grädden till fast skum och blanda ner den och daimhacket i
chokladsmeten.
4. Häll smeten i portionsglas eller i en större skål. Ställ kallt
ett par timmar. Garnera med bär och daimsmulor. Servera och njut!


Visst verkade det gott? Men självklart håller jag mig inte till receptet utan man måste ju få göra sina små ändringar och göra det till sitt eget recept. Så det kommer att bli ännu smaskigare á la Anna! =)


Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0