Mitt härliga år 2008!!!

Nyår. Herregud. Igen?! Tiden går hiskeligt snabbt och jag blir rädd när jag tänker på det. Tänk att 2008 snart är över. Det hade ju nyss börjat. Som den sanna bloggare som jag blivit under året vill jag nu sammanfatta mitt 2008 för er läsare. Ett år som bjudit på mycket glädje men även mindre roliga saker. Men om man ska sammanfatta året så är det klart på plussidan! Så här kommer det; ett inlägg om mitt 2008. Hur börjar man ens? Vad hände i Januari liksom? Rannsaka hjärnan Anna, TÄNK!

JANUARI
Började med nyårsaftons natten i år igen!


I januari började även kursen Au2 där vi åter igen skulle samlas med vår gamla klass från Au1. Många hade hoppat av men det var kul att återse de som fanns kvar (vi som pallade trycket! ;-) ) Vi bildade en ny basgrupp som blev superbasgruppen! En basgrupp är typ som ett arbetslag där man arbetar tillsammans för att lösa uppgifter, skriva examinationer samt diskutera med varandra. Anna, Sophie, Mia, Emma, Selma och Emina! Yeeeaah! Kommer dock inte ihåg vad vi kallade basgruppen!?

FEBRUARI
Först i Februari jag skaffade mig bloggen. Ett litet ynkligt inlägg skrev jag då och visste inte egentligen vad jag skulle ha bloggen till. Men blogga, det skulle jag!

Jag och Sophe firade som de ensamma singlar vi var, alla hjärtansdag tillsammans och gjorde "Valentines day- The Movie" som blev väldigt lyckad. =) Tre rätters och en massa sprit stod på schemat. Jag var hos henne runt 18.30 då förrätten serverades och var hemma klock 05.00 morgonen efter. Det säger lite om hur otroligt kul vi hade det va? =)



MARS
Mams och paps bjöd mig på gratis semester på Gran Kanaria. GUTT! Det tackar man inte nej till!


APRIL
Det var först i april jag kom igång med skrivandet på allvar. Det som utlöste (kan inte säga/skriva det ordet utan att tänka på snusk, bara ren information) det var de sablans fortkörningsböterna jag fick på vägen hem till Kstad. En ekonomi i spillror låg framför mig ett par månader framåt i tiden.

Skolan hade sin gilla gång och nu var det praktik som gällde. I Au2 som vi nu gick skulle man ha praktik i arbetslag tillsammans med 2 andra studenter med olika inriktningar. Det blev jag, Sophie och Emina som kom tillsammans och vår åldersspridning låg på 0-12 år. Praktik på världens bästa skola! Dessutom med världens bästa handledare! Jajemen. Supernöjda var vi alla tre och vi var alla överens om att vi lärde oss otroligt mycket. SUPER! Vi hade arbetet fram en planering kring Tema "HÄLSA" och arbetade med upplevelsen i centrum.



MAJ

Maj var en månad som var fylld med sol och värme. Det var en härlig vår och en tidig försommar som medförde att en mängd alkoholhaltiga drycker intogs i alldelses för stora mängder. Grillning på balkongerna blev en vardagslyx!


JUNI
Sommarlovet inleddes tidigt i början av juni och det var härligt! Också juni bjöd på fint väder och mycket solning! Vi avslutade studierna med redovisning och opponering på B-uppsatsen som gick väldans bra. Firade gjorde vi med vin och mys i tivoliparken.


Fotbolls EM var ett evenemang som förgyllde sommaren! Fotboll hit och fotboll dit. Det jag minns mest var den otroligt galna fotbollsfesten hos Sara och Diego. Helt galen. Var även med Petra och hennes väninna på mölleplatsen och kollade.  


Midsommarafton hann vi också med i Juni. Den firades hemma hos Milo med en massa andra människor som jag träffade för första gången. Midsommarmat, kubb och fylle-lekar.


Annars var juni likson övriga av sommaren fylld med glada minnen med vänner, fest och glädje.

JULI
I Juli såg jag för första gången sex and the city filmen. Jag blev verkligen kär i filmen! Det var även en början på en ny vänskap mellan mig och Emmie. Det var Anna från jobb som hade ordnat med en tjejkväll som började på Gränden med en massa mat som sedan avslutades med ett biobesök. Himla trevligt hade vi den kvällen och några dagar därefter blöd Emmie mig på fest hemma hos sig.
 (Liv, Emmie & Jag)

I juli började jag även dejta M. Han förgyllde många dagar i juli månad och jag trivdes väldigt bra i hans sällskap. Dock kom vi fram till att det slutade vid vänner-stadiet. Passade mig alldeles utmärkt. Pratar med honom än i dag. Han introducerade mig för min nuvarande älsklings mat. Eller snabbmat i alla fall, nämligen sushi! GOOOTT!

I juli besökte jag även Sophie i hennes "hemstad" Röstånga. En riktig myshelg där jag fick njuta av by-livet och allt vad det innebär med stationshus där men dricker öl till lokala små ica-butiker med surkärringar! På lördagen drack vi vin och snackade skit. Hon visade mig runt i huset och jag njöt där jag sprang omkring i trädgården ätandes av hennes mammas hallon buskar. Lite mer vin och grillning stod sedan på schemat. Fick även träffa hennes underbara föräldrar som var så gästvänliga och söta. Röstånga runt erbjöds på söndagen och innebar en två-timmars promenad genom byn med paus vid Odensjön. En riktigt bra helg!


AUGUSTI
Hela agusti bestod av jobb. Jobbade varenda helg i hela augusti. Både lördag och söndag vilket resulterade i en MEGA lön på 17.000:- Inte illa pinkat för en student som är van att leva på 7500 kr i månaden. När jag inte jobbade skyndade jag mig ut i solen för den minsta lilla solglimt! Jag avslutade även grejen med M då. Han ville inte ha något förhållande och enligt mig hade vi redan ett då vi träffades varje dag och han hade erbjudit mig att följa med honom till Stockholm och han ville åka med mig några dagar till Kristianstad och bara va. Men allt eller inget. Han fick välja. Han valde något mitt emellan så då slutade jag träffa honom.

Skolan började igen efter sommarlovet och en ny kurs startade. Svenska; Elevers tidiga tal-, läs - och skrivutveckling ur ett lärande- och lärarrollsperspektiv. Ny klass och nya människor. Härligt! Sophie kom också in på den kursen. Ännu härligare! =)

Sara och Diego förlovade sig och ska gifta sig i Las Vegas i Oktober 2009. Jag ska naturligtvis med och vara tärna med Saras syster Emelie.


I Augusti träffade jag då Björn. Det var ju "ödet" att vi träffades ute i Malmö när vi gått på samma spinningpass i Kristianstad en hel termin. Det var ödet att det skulle bli vi. Hahahaaa.. Åter igen målar Anna upp sina fantasibilder och kärleken och ödet som åter igen slås i kras. Men inte är jag bitter för det. Allt ordnar sig till slut har man ju lärt sig vid det här laget. Björn blev en kort historia och vi hann bara med tre dejter.

SEPTEMBER
I september träffade jag mitt nya "ragg" som skulle bli mer än ett ragg. Jag träffade Andreas ute och det visade sig ganska så snabbt att han var VÄLDIGT seriös. Redan på andra dejten pratade han om förhållande och utan att tänka efter riktigt vad jag verkligen ville var jag vips inne i ett förhållande. Den underbaraste och snällaste kille jag någonsin träffat. Han passade upp mig, donade, stack och handlade bullar, masserade mig, lagade mat till mig, jag fick frukost på sängen, ja, allt vad kan kan önska gjorde han. Han ringde flera gånger om dagen och skickade hur många sms som helst. När han var på firmafest fixade han myskväll för mig hemma hos honom med badsalt, ljus och vin i badrummet.


I september fyllde även jag och Sara 25! Det firades med lugn och stillsam middag med de närmsta vännerna samt utgång senare på kvällen. Jag fick även ett super firande i Kstad där Sophie överraskede och lagade tre rätters till mig. Såååå gott!


OKTOBER
I Oktober skrev jag mitt mest kommenterade inlägg. Jag trampade på en öm tå utan att mena det och fick ett inlägg med 29 kommentarer och en statisktik som skjöt i höjden! 189 st hade varit inne på sidan den dagen.

Men annars hände det väl inte så värst mycket intressant i just Oktober. Jag var mycket med Andreas på helgerna och jag försökte intala mig själv att han var "the one". Det var mycket utgång på kåren och jag och Sophie bäla i oss mängder med vin. Jag skulle även flytta så packningen var i full gång i slutet av Oktober. Mycket var rörigt. Inte minst i mitt huvud!


NOVEMBER

Efter magkatarr och mensrubbningar insåg jag vad som var tvunget att göras. Jag var tvungen att göra slut med Andreas. Jag var inte kär i honom. Det absolut jobbigaste jag gjort då det är den mest underbara och snälla kille man kan tänka sig. Men vad skulle jag göra? Jag var ju inte kär i honom. Jag grät från den första sekund jag såg honom den kvällen.

November bjöd inte endast på tårar utan det var mycket glädje med! Stand up comedy på slagthuset och Sara och Fridas galna besök i Kristianstad. Precis vad jag behövde! Att introduceras för singellivets festligheter igen!





I November var det även dags för den fruktade praktiken med mr Löv. Trodde att allt skulle gå åt helvete och att han skulle ta över totalt. Men icke! Han höll sina lektioner och gjorde det med godkänd resultat, inget mer. Jag höll i mina och även de var bra. Det som jag gjorde men Löv inte gjorde, var att ta för sig och visa framfötterna. Prata med de i lärarrummet, fråga om handledaren behövde hjälp med något, gå runt och hjälpa barnen. Det där lilla extra. Så jag tyckte att praktiken gick lysande och gick verkligen över förväntan!

I November kom även den första snön och det blev riktigt, riktigt kallt! Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!


DECEMBER
December började med en otroligt härlig maginfluensa! Spydde hela natten och missade en examination i skolan dagen efter. Typiskt! Det blev rest på den och den 15 Januari nästa år ska den göras. Men det är inga problem. Me fix!

Julfest på jobb erbjöds i början på dec. Blev lika less på begreppet julfest som jag brukar bli. Otroheter hit och skamliga förslag dit. Usch usch! Men trevligt hade jag i alla fall. Tjejerna på jobb är härliga!  Hoppas ni ser ironin med "Rea-hyllan" =)

Mycket fest i December! Klassfest stod sedan inbokat i kalendern. Klassfest - reunion med de man gick ut nian med. Hur kul som helst!


Julen med allt vad den innebär med jullov och mys började närma sig med stormsteg och Sophie ställde till med julstök. Mys hemma hos henne med Mia & Emma.



Efter den där kvällen hemma hos Sophie började julmaten och godiset sätta sina spår och jag blev fast besluten om att det skulle försvinna med detsamma. Hård träning på friskis var det som gällde i veckorna framöver.

Jordbävning hade vi här nere i skåne med. Vaknade av att sängen skakade och var allmänt yrvaken och fattade ingenting. Fick senare på morgonen reda på att det var en jordbävning. SCARY!

Rosengård-kravaller som gjorde mig oehört uppretad och arg. Fattar fortfarande ingenting av vad som händer i deras hjärnor. Pucko-idioter!

Sen var det åter igen dags för jul-mys. Denna gången hemma hos Emmie. Även den här gången krängdes det massor av gottor och magen såg ut som en jäst boll.

Julafton spenderades hemma med mams, paps och farmor. Väldigt enkelt men såå mysigt.
Klockan 20.30 ville farmor hem så då körde jag henne hem tillsammans med mams o paps i baksätet. Kvällen avslutades med ett besök hos familjen Nilsson-Tuomi då vi blev hembjudna dit på vägen hem. Mycket trevligt!

Det var alltså det hela! Nu är det nyårsafton imorgon och det ser jag fram emot. Tre-rätters hemma hos Frida med nyårsblåsor och hattar, som traditionen bjuder i vanlig ordning. Skriver nästa år hur vi hade det. Kanske till och med bjuder på några bilder ;-) Så nu blickar jag framåt och väntar med spänning in det nya året. Hoppas det blir ett bra år. *Hoppas hoppas hoppas* Några nyårslöfte? Njaa.. nej, det blir det nog inte. Vi får se. =) 

 GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!

 NYÅRSPUSS!

Kommentarer
Postat av: Sara

Detta var kul! Snygg mage du hade på Gran Canaria!Snart är det 2009!!!!VEGAS!

2008-12-30 @ 17:24:45
Postat av: Anna

Du e bäst på att kommentera Sara! =) Tack så mycket för magekomplimangen =) Looove!!

2008-12-30 @ 17:29:16
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: anki

haha, eller hur :P satan kärringar =)

2008-12-30 @ 18:18:10
URL: http://amatanovic.blogg.se/
Postat av: cissi :)

betyder det att du vill vara med och tävla om den ? :)



designen asså

2008-12-30 @ 18:21:32
URL: http://ryds.blogg.se/
Postat av: Frida

Du vet verkligen hur man ska berätta något :) Jättefina bilder på dig var det också! Go Anna :P Ses imorgon....paaaaaaaaaaaaaaaarty like it´s 1999 :)

2008-12-30 @ 19:55:57
Postat av: Petra

Härligt blogginlägg :) Det är nog nån sorts influensa jag fått. Var hemma idag och har legat på soffan exakt hela dagen.. Jag måste bli frisk tills imorgon! Då är det stor fest i Glumslöv med balklänningar och hela skitet :) Hoppas att ni får roligt hos Frida. Gott nytt till er!! Kramar

2008-12-30 @ 20:31:58

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0