Lite tränings-tankar


Jag älskar att gå på skivstångspass! Skivstång = Bodypump för er som inte är medlemmar i friskis världen. Jag påminns om det gång på gång när jag väl är där. Då tänker jag "Gud vad kul det är! Det ska inte dröja länge förrän jag är här igen". Men gång på gång gör jag samma sak. Jag prioriterar konditionsträningen. Det där roliga spinningpasset eller det där över jobbiga jympa passet kommer alltid emellan och mina muskler blir lidande. Det känns som en träning som är mer "godkänd" när man tränar kondition och tappar andan för att man är så trött. Det ultimata träningspasset är enligt mig skivstång/kondition. Det är ett kompinerat pass där man kör styrketräning den första timmen och kondition 15 minuter. 15 minuter låter kanske inte mycket men man tar ut sig totalt. Det är pang på rödbetan och hård konsitionsträning från första minuten. Till min glädje så ska ett till sådant pass starta på friskis i Kstad! Underbart.

Men nu sitter jag ändå här och våndas om jag verkligen ska träna skivstångspasset klockan 17 på friskis heleneholm. Hmmm.. Betala får jag dessutom göra då mitt friskis kort endast gäller I Kstad. 60 spänn per gång. Det känns surt när man har så pass lite pengar som jag har nu (500 kr) men annars så brukar jag inte bry mig då jag ser det som en investering i min kropp. Hmmm.. What to do, what to do???

Kommentarer
Postat av: Sara

500:- kr till lön är mycket jag har 100:- :P

2008-12-17 @ 16:31:32
Postat av: Anna

Jag vinkade på din pappa på friskis när jag stod och svettades inne i lilla salen. Ledig imorgon nettan? Skivstång / kondition på ön klockan 12???

2008-12-17 @ 18:50:55

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0