Ibland känner man sig lastgammal!

Jag har aldrig haft någon direkt ångest över att bli gammal. Det händer ju inte nu. Det händer ju sen. Men icke mina kära vänner! Det är just det det inte gör. Det händer NU! I detta ögonblick. Man blir äldre för varje sekund och för en sekund sedan var jag mycket snyggare än vad jag är nu. Det går utför!!!! Jag och Frida diskuterade även det i lördags när vi istället för att gå ut och festa, körde hem och la oss =) Det skulle vi ju inte gjort för ett, två år sedan.

Vad har jag med för ålderssymptom då? 

-Väljer låga skor istället för höga klackar för att det är bekvämare!
- Blir irriterad när vänner ringer efter klockan 22 på kvällen och det gäller även när det är helg!
- Jag "diggar" med foten när jag lyssnar på musik
- Tycker det är AS-jobbigt att gå på Malmö festivalen då därär alldeles för många fjortisar!
- Jag kan gå på stan helt osminkad
- Jag har sagt frasen "Dagens ungdomar............." 
- Jag väljer allt oftare en mysig hemmakväll framför att festa 
- Jag bryr mig inte längre om julklapparna på julafton utan ser kvällen istället som en lugn och trevlig kväll där man har möjlighet att umgås med familjen
- Tycker om att gå upp tidigt då jag vill få ut så mycket som möjligt av dagen
- Endast besöker Malmö festivalen på grund utav maten
- När man börjar säga "kalasbra"


Någon mer som har förslag på saker man gör eller känner som är tecken på ålderssymptom? Listan är inte klar och kommer garanterat att uppdateras de närmsta dagerna. Håll koll! =)





 


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har en.....man väljer platta skor istället för höga klackar :)

2008-12-22 @ 20:59:43
Postat av: Anna

Haha!! Just det ja. Den diskuterade vi med. Det var ju så vi kom in på det hela. Hahahah.. Den är kalasbra! Kalasbra?!!? Hahaa.. Okej, den skrivs också till!

2008-12-23 @ 06:49:25

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0