I den här sjuka världen finns det gott om fega kräk!

Jag hann med en snabb visit i stan idag med. Var tvungen att byta en termos som mamma och pappa fick av mig i julklapp då den först inte gick att öppna och sedan inte gick att stänga. Jag lullade runt där mitt bland alla galna mellandagsrea shoppaholics och gottade mig med att jag minsann inte skulle in i någon affär och leta rea fynd. Nej, jag skulle bara byta termosen och sen snabbt slänga mig i bilen igen för att köra och inhandla nyårsmaten. För där var verkligen kaos i stan. Folk gick in i varandra och tog verkligen ingen hänsyn till vem de stötte in i och orden "ursäkta att jag gick in i dig" förekom inte på långa avstånd. Det var då jag såg den gamla mannen. Han måste varit minst 200 år. Nej men förstå att han var gammal. Han gick där med sina snigelsteg bakom den stödjande rullatorn. Han hade bylsat på sig ordentligt med kläder och hade en stilig hatt på knoppen. En sådan där söööt farbror som man bara vill gå fram och krama fast att man inte känner honom bara för att han är så söt! Det var då jag tänkte tanken "Hur vågar han sig ut i stan idag?". Och lika snabbt som jag tänkte tanken slog det mig hur jävla sjukt det är att tänka så. Eller det är inte sjukt att TÄNKA så, det är sjukt att det ska behöva VARA så. Att äldre ska känna rädsla varje gång de går utanför sin dörr. Att de inte ska kunna ta sig ut på gatorna utan att bli misshandlade och rånade. Jag undrar verkligen hur de som rånar en äldre (eller vilken människa som helst för den delen) tänker! Vad försegår i den här personens huvud? Hur kan man göra det så lätt för sig som att slå ner en som är svagare än sig själv? Usch.. Fega kräk.  Nu blev jag sådär arg igen så det kokar i hela kroppen!

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0