Konsten att komma över sina ex.

Godmorgon! Eller nästan i alla fall...

Somnade galant igår. Somnade i pausen till sex and the citys andra avsnitt. Vaknade runt 1-tiden och stängde av tv:n och sussade gott vidare. Sex and the city avsnittet igår handlade som vanligt om att Carrie inte kan komma över Mr Big. Hon hade träffat någon annan som hon tyckte väldigt mycket om men så fort hon träffade Mr big, som hon för övrigt hade en vänskaps relation med nu, kom hon på andra tankar och gamla känslor forsade över henne. Kunde känna igen mig själv såååå himla mycket i det. När det tog slut med Richard för några år sedan trodde jag att jag kommit över honom TILLS jag träffade honom ute. Då slogs alla gamla känslor emot en som en stor fet smäll på käften. Den här stora feta smällen fick jag känna på ett antal gånger då jag sprang på honom i tid och otid. Min räddare i nöden, och hjälp på traven för att komma över de här känslorna, blev istället en annan Richard. Han tog verkligen mig med storm och jag hade inte haft så kul med någon på en väldigt lång tid. Fattade väldigt fort tycke för honom och kände direkt att det här var en kille i min smak. Kan väl inte riktigt sätta fingret på vilken sorts relation vi hade men det var precis den typ av relation jag behövde just då. Han fick mina tankar att vandra över från Richard ex till honom. Tänkte på honom mer och mer och blev en aning förtjust faktiskt. Han blev väl inte fullt lika förtjust i mig då det så småningom rann ut i sanden och utvecklades enbart till en vänskapsrelation. Men det funkade. Jag slutade att tänka på ex Richard och började istället att tänka på den nya Richard istället. Jag har i alla fall honom att tacka för att ex kexet är ute ur mina tankar. Och ute ur mina tankar, det är han! Det blev helt klart för mig på nyårsafton när jag träffade honom ute och satt och pratade med honom. Träffade honom även när jag var med Frida och M på möllan och han betyder absolut ingenting längre. Men som sagt, det tog ett tag =) Så till alla er som kämpar för att glömma era ex. mitt råd till er är att ge sig ut i vimlet och ha så kul man bara kan. Hitta någon som kan få era tankar på något annat / någon annan. Och undvik för Guds skull att träffa era ex. Det är det som är det viktigaste tror jag. Är det slut så är det slut! Om det tagit slut en gång kan man sällan reparera det som skadats. Och kom ihåg! Det tog slut för en anledning!

Kommentarer
Postat av: Lisan

Du har så rätt...man kan så verkligen inte vara vän med sina ex! Iaf inte till en början när man fortf. har känslor kvar..det går bara inte :P

Postat av: Anonym

Sluuuuuta!!! :(

2008-08-06 @ 17:36:10

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0