Det kliar som in i!

Herregud vilken shopping abstinens jag har! Det kliiiiar i fingrarna, i kroppen, i tankarna, i HELA MIG! Sedan Sara introducerade mig för Asos.com har jag drömt, tänkt, funderat och andats shopping! Jag har gjort allt UTOM levt shopping. Jag har inte shoppat ett dugg. Jag har jobbat långa och sena dagar och har inte haft en chans. Nu är abstinensen så illa att jag funderar på om jag håller på att bli galen. Det pirrar i hela kroppen när jag ser de här kläderna/accessoarerna på nätet! Precis som att man är kär.  Imorgon är jag ledig och om ni befinner er i staden då, kommer ni se en runtspringande (förhoppningsvis med en massa kassar i handen) lyrisk Anna. Måste hitta något att ha på mig till Saras och Diegos fest. Om jag inte hittar någon vrålsnygg klänning imorgon i stan blir det ett inköp på asos. Då man får inse sina begränsningar när man tittar på de här klänningarna på nätet har jag hittat mig några nya favoriter. Man kan ju som "vanlig svensson" (dvs ingen top model precis)  inte ha på sig vad som helst. Är lite skeptisk till det här med nätshopping får jag ju erkänna. Jag vet att det är "den nya grejen" men usch så fel det blir ibland. Det är så snyggt på bilderna och just på den där pinnsmala modellen. Sen när avin dimper ner i brevlådan där hemma och man lycklig skuttar ner till ICA för att hämta sitt lilla paket är förväntningarna skyhöga. De brukar sedan krossas några minuter senare när man preciiiiiiiiiiiiiiiiiiiis får upp dragkedjan över valkarna (kärlekshandtagen!?!?) på den där lilla mini klänningen som sitter som ett korvskinn. Usch nä. Bevare mig väl. Tacka vet jag provrummen på H&M. Där vet man att man inte köper grisen i säcken i alla fall. Man kanske ser ut som en gris i en säck, men då vet man i alla fall det innan man betalar. Vi får se imorgon hur det går. Kanske tvingas jag till nätshopping om utbudet i stan är dåligt. Det är värt ett försök. Kanske lyckas det den här gången?

Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0