Begreppet B

Tänkte jag skulle förklara det här med begreppet B. Jag kastade mig ju handlöst från mr M till mr B. B som i Björn. Kände väl ganska så snabbt att M inte var mannen i mitt liv så varför slösa tid på honom? Det var kul så länge det varade och han fyllde ett tillfälligt tomrum. Jag tänkte säga att jag såg Björn på Etage på fredagen när Malmöfestivalen drog igång men fick bita mig i tungan. Så var det ju inte alls. Björn går waaay back in time.. ;-) Haha. En liten rolig historia som jag ska förklara nu: Jo, för ett år sedan, i Kristianstad,  när jag och min trogna vapendragare Sophie, även kallad Soffan, Soffiplopp mm i min blogg, var på våra sedvanliga spinningpass fick vi syn på den här energiska varelsen! Han var verkligen extrem. Han hade tränat spinningpasset som varit innan men sitter kvar på cykeln när vi kommer in lagom taggade för vårt spinningpass. Han ska träna det här spinningpasset också! Är han inte klok?? Söt men va fan? Han kan ju inte vara på riktigt. Att han dessutom står upp igenom hela passet (inklusive uppvärmningen) gör inte saken bättre. Nästa vecka kommer vi tillbaka och det gör han med. Likaså nästa vecka, nästa vecka, nästa vecka, nästa vecka, nästa vecka... Ja, ni fattar. Efter ett tag har vi vant oss med hans über-spinning och det är en självklarhet att han är där. Inte mer med det. Det blir vår och sommar och jag flyttar hem till Malmö. Spinningkillen är ett minne blott och jag har inte en tanke på honom tills jag ser honom på Zandras profilbild på facebook. Där sitter hon med honom. Va?? Känner hon honom? Är det han??? Jag skickar iväg ett meddelande och frågar vad hen heter och om han möjligtvis bor och tränar spinning i Kristianstad? Hon svarar och är lite osäker var han bor. Hon vet att han inte bor i Malmö men kan inte riktigt placera honom på skånekartan men säger även att det är mycket möjligt att han bor här. Hon frågar även om hon ska fråga honom och om hon ska ge mitt nummer till honom.. Haha.. NÄÄÄ.. Pinsamt. Sån stalker jag hade varit då. Jag svarar givetvis nej och att jag bara ville veta om det var han. Detta hände på tisdagen. PÅ fredagen sitter jag hemma och kan inte riktigt bestäma mig för vad jag ska göra. Då ringer Petra och frågar om jag vill komma hem till henne och Marcus och dricka lite vin med dom och Marcus två killkompisar. Och två killkompisar låter ju aldrig fel ;-) Så jag drar till henne. Vi dricker lite vin, lite shots, några drinkar och lite vin till. Sedan bestämmer vi oss för att dra till Etage. Och DÄR på etege ser jag den här spinningkillen i baren. Jag går fram till honom och frågar om det är han som e Björn? Han svarar ju ja och jag förklarar hela historien med Spinningen och med Zandra (Sjukt pinsam människa jag e =) ) och han faller för det. Vi dumpar våra kompisar och sätter oss i sofforna. Där pratar vi om allt mellan himmel och jord (jag snackar mycket om hans sjuka spinning vanor =) ) och har en riktigt trevlig kväll tillsammans. Det visar sig att han ursprungligen kommer ifrån Malmö men pluggar till optiker i köpenhamn och har flyttat upp till kristianstad för att han har två års praktik här på synoptik. Så så ligger allt till. Begreppet B alltså =)

Kommentarer
Postat av: Lisan

Haha...man tackar för infon ;)

Postat av: B.

När jag såg rubriken trodde jag att det handlade om mig :D

2008-08-28 @ 21:57:04
Postat av: Sara

BLOGGA :=)

2008-09-01 @ 17:26:15
Postat av: Lisan

2008-09-02 @ 11:33:37
Postat av: Lisan

Ooopppsss...d blev lite fel :P Men, skulle bara titta in o saj att du ska UPPDATERA :D

Postat av: Sara

UPPDATERA jag e besatt haha

2008-09-02 @ 18:49:35
Postat av: Johanna

Men uppdateraaa då!! :)

2008-09-03 @ 18:43:36
Postat av: Anonym

jaaa blogga!!! :)

2008-09-04 @ 09:07:28
Postat av: Sara

KOM IGEN NU VA HÄNDER I KSTADEN?!

2008-09-04 @ 10:27:46
Postat av: Anna

Hahhaa... Ni e stöööörda!! 9 KOmmentarer?? Ärligt. Hahah

2008-09-04 @ 12:29:15

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0