Fortkörningsböter!!!!

Ja herregud! Veckan kunde börjat bättre om man säger så. Igår.. Usch igår... Var på ett strålande humör när jag var på väg hem från mami o papi i Malmö. Alltid lika skönt att komma hem till  Kristianstad och sitt eget på söndagskvällen. Allt gick super, inte speciellt mycket trafik, bra musik på radion, trevliga bilister som tackade snällt med blinkersen när man släppte förbi dem på landsvägen. Jag trallade på i min egen lilla värld och saktar duktigt ner när svischar förbi tollarp. Trodde jag ja! 300 meter senare står min värsta mardröm och min fina lilla idyll får ett abrupt slut. Tjocka, feta ,äckliga gamla gubbe till polis vinkar in mig vid sidan. Jag visar körkotetet och han ber mig på sitt äckligt trevliga sätt att stiga ut bilen. Jag får blåsa och han förklarar att jag kört 82 på en 70 väg. Jäkla äcklet svin helvete idiot pucko helvetes polis jäveeeel.. Han förklarar att jag har två möjligheter. Antingen att skriva på boten och punga ut med 2000 kr inom 30 dagar eller vägra skriva på och fallet skule tas upp i tingsrätten. Jag vet ju inte vad jag ska göra.. Jag har hört från Teddy eller Johan någon gång att man inte ska skriva på om inte fartkameran är placerad på ett stativ och det var den inte. Sen har även Louise berättat för mig att kameran måste vara kalibrerad eller nåt sånt. Så jag frågar om jag får ringa en vän :) Han måste tänkt typ faaaan vilken dum blondin men FUCK HIM!! I alla fall.. Jag ringer Louise och hon och Emelie säger att jag absolut inte ska skriva på. Sen ringer jag pappa och han har ingen aning. Han tycker att jag ska skriva på.. Så jag skrver på. Skulle frågat publiken.. (TORR HUMOR jag veeeet)  Så så ligger det till.. tänkte även att ni skule få ta del av min budget för nästa månad så kan ni ju se om den går ihop..

Inkomst:
Lön från jobb                 3.000 (Var på semester så jag förlorade 2 lördagar)
Studiebidrag CSN        2.500

Utgifter
Hyra                                 3.200
Mobil, Telenor                  500
Tandläkare                       500
Bilbesiktning                    300
Fortkörningsböter         2.000

Ser ni att jag är ute på djupt vatten? Det går inte riiiiiiiiktigt ihop. Nu har jag ju inte ens räknat med mat eller bensin.. Höhöööö... Ångest. Så feel free to by me dinner some day you guys!! =)

Kommentarer
Postat av: Flip

Hej Anna!

Fan va surt med böter, jag vet inte vad jag hade gjort i din situation. Min chef körde en gång sjukt för fort. Vi pratar typ 150 på 50 väg eller något i den stilen. Men det det var öde på just den sträckan och staket så ingen kunde hoppa in från ingenstans. Iaf en civil polis såg honom och man behövde ju verkligen ingen kamera för att fatta att han körde för fort på sin motorcykel haha. Mm så polisen är skitsur och börjar skrika på min chef typ "vafan håller du på med din jevla idiot" och min chef svarar iskallt "vadå" och sen blånekar allt. Säger att han kört 50 och inget annat liksom. Och så länge han inte erkände så kunde snuten inte göra något. End of story där. Fast i ditt fall verka de haft kamera så jag vetifan vad jag håller på att snacka om. Ha en bra dag iaf. Kramar :-)

2008-04-21 @ 19:00:33
Postat av: Johanna

Men lilla gumman då.. det var ju inte roligt!

2008-04-21 @ 21:49:38
Postat av: Lisan

Blääääää för böter!!! Det är verkligen ångestpengar!!!!! :(

2008-04-22 @ 12:28:15
URL: http://lisan82.blogg.se/

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0