Gröna fingrar?

Jag funderar på att skicka mina blommor hem på kollo till min mamma. Nu efter jullovet då jag varit borta nästan 4 veckor har tog illa , väldigt illa på vissa blommor. Super-orkidén blommade i vanlig ordning när jag kom hem. Haha. Den är så skum. Det var samma sak när jag hade haft sommarov. Då låg alla blommor och höll på att törsta ihjäl men inte super-orkidén inte. Den stod i full blom :-) 2 växter är helt omöjliga att rädda så det blir en liten begravningstjänst för dem sen innan jag åker till Malmö. Jag har 3 stycken under observation och 4 stycken har jag skickat på rehab i duschen i badrummet. Vi får se hur de återhämtar sig för annars blir det kollo hos mamma.

BLOMMOR PÅ REHAB


DEN OMTALADE SUPER-ORKIDÈN



Kommentarer

Kommentera gärna kära ni!:

Skriv också gärna vem ni är:
Jag kommenterar alltid den här bloggen så kom ihåg mig för Guds skull!

E-postadress: (Your secret is safe with me)

Om ni skriver blogg så dela gärna med er av adressen:

Sååå.. Vad har ni att säga?:

Trackback
RSS 2.0